• <

Ekspert: Indonezyjski okręt podwodny był za stary i zbyt przeciążony

Strona główna Marynarka Wojenna, Służby Morskie, Ratownictwo Morskie Ekspert: Indonezyjski okręt podwodny był za stary i zbyt przeciążony
Ekspert: Indonezyjski okręt podwodny był za stary i zbyt przeciążony - GospodarkaMorska.pl
fot. twitter

ac

26.04.2021 Źródło: własne

Według analityka ds. Obrony zaginiony okręt podwodny indonezyjskiej marynarki wojennej mógł być zbyt stary i przeciążony, gdy w środę rozpoczynał ćwiczenia wojskowe.

Jak poinformowało Ministerstwo Obrony Indonezji, na pokładzie statku KRI Nanggala-402, który zniknął z radarów u wybrzeży wyspy Bali, było 53 członków załogi. Według Ridzwana Rahmata, głównego analityka obrony, okręt podwodny tej klasy może maksymalnie przewozić 40 osób.

- Jego wiek też nie pomagał. To okręt podwodny z czasów zimnej wojny, jest jednym z najstarszych na świecie obecnie eksploatowanych i nie został zbudowany tak, aby wytrzymać ciśnienie na głębokości większej niż 230 metrów - powiedział Ridzwan.

Morskie poszukiwanie i ratownictwo

Wskaźniki przeżycia są niskie w przypadku ofiar wypadków okrętów podwodnych na wodach głębszych niż 200 metrów. Podczas gdy ludzie mogą samodzielnie ewakuować się na powierzchnię w płytszych wodach poniżej 50 metrów, ciśnienie na większych głębokościach jest wystarczająco silne, aby zmiażdżyć stalowy kadłuby a co dopiero ludzkie płuca. 

Ostatnie tragiczne wypadki okrętów podwodnych

118 członków załogi zginęło w 2000 r., kiedy rosyjski okręt podwodny Kursk eksplodował, a następnie spoczął na dnie oceanu w pobliżu Murmańska. 

44 członków załogi zginęło, gdy w 2017 roku zaginął argentyński okręt podwodny ARA San Juan.

Tragedia mimo akcji ratowniczej na międzynarodową skalę

Marynarki wojenne Singapuru i Malezji wysłały statki wyposażone w pojazdy ratownicze do głębokiego zanurzenia, aby pomóc w poszukiwaniach. Również Australia i Stany zjednoczone wysłały swoje statki na miejsce zdarzenia. 

W międzyczasie Indonezja wysłała ponad 20 statków do przeszukiwania wód i prowadziła nadzór z powietrza po wykryciu wycieku ropy wokół początkowej pozycji zanurzenia okrętu.

Remont okrętu podwodnego

Według analityka Janes, incydentu można było uniknąć, gdyby statek nie był przeciążony oraz nie był utrzymywany w służbie przez tak długi, ponad 40-letni okres.

Ridzwan powiedział, że typowy cykl życia okrętu podwodnego marynarki wojennej wynosi około 30 do 35 lat. KRI Nanggala-402 został zbudowany w Niemczech w 1977 roku i dołączył do marynarki wojennej Indonezji w 1981 roku. Miał zostać wycofany z eksploatacji, ale ze względu na ograniczone fundusze rząd zdecydował się go zmodernizować w Korei Południowej.

- To był wypadek, który czekał, aby się wydarzyć - powiedział Ridzwan.

Indonezyjska marynarka ogłosiła w niedzielę, że odnalazła wrak okrętu podwodnego, który zatonął u wybrzeży Bali i potwierdziła, że wszyscy 53 członkowie załogi nie żyją. Okręt podwodny, który rozpadł się na trzy części, został odnaleziony na dnie morza u wybrzeży Bali - przekazał szef sztabu marynarki wojennej Yudo Margono.


Źródło:
własne

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 33686,00 $ tona 1,78% 11 maj
 Cynk 3004,00 $ tona -1,09% 11 maj
 Aluminium 2549,00 $ tona -0,62% 11 maj
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.