Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) ostrzega przed alarmującym wzrostem liczby doniesień o porzuconych marynarzach w 2021 roku. Przypadki są zgłaszane do wspólnej bazy danych IMO i Międzynarodowej Organizacji Pracy (ILO).
Według bazy danych, od 1 stycznia 2020 do 1 kwietnia 2021 roku zgłoszono 111 nowych przypadków, z czego 85 przypadków w 2020 i 26 przypadków w I kwartale 2021 roku. Tylko 43 sprawy zostały rozwiązane.
Alarming increase in the numbers of reports of abandoned seafarers, reported to the @IMOHQ and @ilo joint database on abandonment of seafarers. More information here: https://t.co/9BNfDlYCTg pic.twitter.com/2erfNVuBeD
— IMO (@IMOHQ) August 2, 2021
Około 18 przypadków zgłoszonych od 1 stycznia 2020 roku dotyczyło skutków pandemii COVID-19, która skomplikowała sytuację marynarzy w zakresie zmiany załogi. W ciągu ostatnich trzech miesięcy zgłoszono kolejne 27 przypadków, co zwiększa łączną liczbę nowych przypadków w tym roku do 53.
– Każdy przypadek dotknął rzeczywistych ludzi, którzy doświadczają stresujących, nieludzkich i niebezpiecznych konsekwencji; i ich rodziny są w równym stopniu dotknięte. Takie przypadki wymagają znacznego zaangażowania Sekretariatów IMO i MOP, wraz z Międzynarodową Federacją Pracowników Transportu (ITF), Międzynarodową Izbą Żeglugi (ICS) i innymi w celu uzyskania rozwiązania – zauważyło IMO.
Analiza dostarczona przez ITF w zeszłym miesiącu wykazała, że liczba zgłoszonych porzuceń statków wzrosła ponad dwukrotnie z 40 w 2019 do 85 w 2020 roku.
ITF przedłożyła 60 z 85 spraw, które pojawiły się w bazie danych porzuceń MOP w zeszłym roku, reprezentujących setki marynarzy, którym należało się wynagrodzenie, loty repatriacyjne lub jedno i drugie.
Ponadto inspektorzy ITF pomogli marynarzom odzyskać prawie 45 milionów dolarów należnych wynagrodzeń w zeszłym roku, podczas gdy przypadki porzuceń statków prawie podwoiły się do rekordowo wysokiego poziomu.
Komitet prawny IMO powołał grupę roboczą MOP-IMO w celu identyfikacji i rozwiązywania problemów marynarzy oraz czynnika ludzkiego.
Oczekuje się, że po ustanowieniu przez MOP grupa robocza spotka się w 2022 r.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek