Chińskie OuYang Offshore zlecił firmie AqualisBraemar budowę dwóch samopodnoszących się jednostek do instalacji turbin wiatrowych (WTIV). Statki o nazwie OuYang 003 i OuYang 004 zostaną wybudowane w chińskiej stoczni Dayang Offshore Equipment.
Zespół AqualisBraemar będzie monitorować i nadzorować budowę dwóch WTIV, aby zapewnić, że wszystkie prace są wykonywane zgodnie ze specyfikacjami kontraktowymi oraz wymaganiami flagi i klasy. Projekt będzie zarządzany z biura AqualisBraemar w Szanghaju w Chinach, które poprzednio pełniło tę samą rolę przy budowie pierwszych dwóch WTIV OuYang - OuYang 001 i OuYang 002.
AqualisBraemar nie ujawnił wartości nowego kontraktu.
Obie jednostki są identyczne, mają 75,6 m długości, 40 m szerokości, 7 m głębokości. Statki są samobieżne, obsługują głębokość wody do 50 metrów i mieszczą do 68 osób.
Wyposażone są w żuraw 600MT zamontowany wokół jednej z nóg rufowych, o wysokości podnoszenia 140 metrów nad poziomem morza. Jednostki będą zdolne do instalacji turbin wiatrowych o mocy 10 MW.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów