Czeskie Koleje w sieci X piszą o awarii na dużą skalę. Sygnał GSM-R jest niezbędny do przesyłania danych i komunikacji głosowej, także z maszynistami. Systemem zarządza zewnętrzny partner CD. Ruch kolejowy zarówno regionalny, jak i dalekobieżny, został ograniczony. System alarmowy ETCS, który umożliwia w sytuacji zagrożenia na torach lub w wyniku błędu maszynisty automatyczne zatrzymanie pociągu, został uruchomiony na głównych korytarzach czeskiej kolei 1 stycznia br.
Po awarii znajdujące się na tych korytarzach pociągi musiały zostać zatrzymane. Później ruch wznowiono, ale z ograniczeniami.
ETCS (European Train Control System) to Europejski System Sterowania Pociągiem, który jest częścią szerszego systemu ERTMS (European Rail Traffic Management System). Jego celem jest ujednolicenie i modernizacja systemów sterowania ruchem kolejowym w Europie, zwiększenie bezpieczeństwa, możliwości współpracy różnych systemów kolejowych oraz efektywności transportu kolejowego.
ETCS zastępuje wiele różnych, często niekompatybilnych krajowych systemów zabezpieczeń, umożliwiając pociągom swobodne poruszanie się między krajami bez konieczności zmiany lokomotyw czy systemów.
ptg/ zm/
Vypadl signál, vlaky jezdí jen stovkou a zpožděné. Česko poznává stinnou stránku vlakového zabezpečovače ETCS https://t.co/PZ3fGTFvMs prostřednictvím @hospodarky
— Milan Mikulka (@McQuilkey) March 15, 2025
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO