• <

Awaria systemu bezpieczeństwa ETCS na czeskiej kolei

Strona główna Awaria systemu bezpieczeństwa ETCS na czeskiej kolei

Czeskie Koleje w sieci X piszą o awarii na dużą skalę. Sygnał GSM-R jest niezbędny do przesyłania danych i komunikacji głosowej, także z maszynistami. Systemem zarządza zewnętrzny partner CD. Ruch kolejowy zarówno regionalny, jak i dalekobieżny, został ograniczony. System alarmowy ETCS, który umożliwia w sytuacji zagrożenia na torach lub w wyniku błędu maszynisty automatyczne zatrzymanie pociągu, został uruchomiony na głównych korytarzach czeskiej kolei 1 stycznia br.

Po awarii znajdujące się na tych korytarzach pociągi musiały zostać zatrzymane. Później ruch wznowiono, ale z ograniczeniami.

ETCS (European Train Control System) to Europejski System Sterowania Pociągiem, który jest częścią szerszego systemu ERTMS (European Rail Traffic Management System). Jego celem jest ujednolicenie i modernizacja systemów sterowania ruchem kolejowym w Europie, zwiększenie bezpieczeństwa, możliwości współpracy różnych systemów kolejowych oraz efektywności transportu kolejowego.

ETCS zastępuje wiele różnych, często niekompatybilnych krajowych systemów zabezpieczeń, umożliwiając pociągom swobodne poruszanie się między krajami bez konieczności zmiany lokomotyw czy systemów.

ptg/ zm/

Dziękujemy za wysłane grafiki.