ew/ulstein.com
Pandemia COVID-19 spowodowała nagłe i niespodziewane zwiększone zapotrzebowanie na miejsca w szpitalach i placówkach medycznych. Jednym z rowiązań, które wprowadzono w kilku państwach były tzw. Emergency Support Vessels (ESV). Ulstein zaprezentował właśnie zestaw projektów tego typu jednostek.
Termin „statek szpitalny” obejmuje szereg funkcji i usług, które są niezbędne w sytuacjach awaryjnych, a jego podstawowym zastosowaniem jest pełnienie roli placówki medycznej. Tego typu jednostki były zazwyczaj wykorzystywane podczas konfliktów zbrojnych, ale pandemia Covid-19 spowodowała olbrzymie zapotrzebowanie na dodatkowe placówki medyczne, także te na wodzie.
Ulstein zaprojektował pięć rodzajów tzw. Emergency Support Vessels (dosłownie - statków wsparcia awaryjnego). Tego typu jednostki budowane są jako takie od stępki albo przekształcane do wykonywania operacji wsparcia w sytuacjach awaryjnych. Tego typu sytuacje to przykładowo klęski żywiołowe czy też pandemie. Z jedną z nich przyszło się nam zmierzyć.
Przykłady z portfolio Ulstein'a prezentujemy pod artykułem. Wśród nich znajdują się: statek szpitalny z możliwością udzielania pomocy, przebudowana jednostka offshore przeznaczona do pracy przy platformach wiertniczych, statek szybkiego reagowania oraz statek do tymczasowej pomocy medycznej na pokładzie.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth