PMK
W środę ze Stoczni Crist wyholowano częściowo wyposażony trawler Kirkella, który teraz trafi do stoczni Myklebust Verft AS (grupa Kleven), w Gursken (Norwegia).
Jednostka o długości 80 metrów, szerokości 16 metrów charakteryzuje się tonażem pojemnościowym 4110 jednostek. To ostatni z serii czterech częściowo wyposażonych statków projektu Rolls-Royce NVC 374 WP. Wcześniej Crist przekazał statki Emeraude, Cuxhaven i Berlin.
Jednostka zasili flotę armatora Euronor, spółki córki islandzkiej firmy Samherji zajmującej się połowami, przetwórstwem i handlem rybami oraz owocami morza.
Emeraude powstaje według projektu NVC 374 WP, opracowanego przez Rolls-Royce. To ekologiczna jednostka z charakterystycznym dziobem „Wave Piercing Bow”. Wcześniej Crist przekazał dwie jednostki oparte na tym projekcie: Cuxhaven i Berlin, a w kolejce czeka jeszcze jedna: Kirkellama.
Statek wyposażony jest w 23 kajuty, w których zmieści się nawet do 35 osób. Jednostka została wykonana z 41 sekcji, a zmontowana z 6 głównych bloków.
Trawler będzie przeznaczony do połowów zarówno za pomocą włoków dennych, jak i pelagicznych, umożliwiających połowy na pełnym morzu oraz na jego dnie. Po obróbce mechanicznej ryby będą transportowane na ląd, skąd trafią bezpośrednio do producentów.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek