gm24
Stocznia Remontowa Nauta wykonała kompleksowy przegląd promu ro-ro "Romantika" pływającego w barwach armatora AS Tallink Group. Zwiększony potencjał dokowy i produkcyjny pozwala Naucie remontować nawet największe jednostki pływające na Bałtyku.
- Nasza firma (AS Tallink Group - red.) posiada łącznie 14 promów. Romantika jest pierwszym promem zbudowanym w całości przez nas. Mamy pięć takich "siostrzanych" jednostek. Romantika ma 192 metry długości i 29 metrów szerokości. Szukaliśmy odpowiedniego doku w basenie Morza Bałtyckiego, który będzie właściwy dla jednostki tej wielkości. Otrzymaliśmy liczne oferty z Finlandii i Rygi, gdzie jedna ze stoczni stała na skraju bankructwa. Wybraliśmy Nautę - mówi Alexander Stokhof, technical superintendant z AS Tallink Group.
- Romantika wypływa z Rygi codziennie ok. godz. 18 a przypływa do Sztokholmu ok. godz. 11 następnego dnia. Pasażerowie spędzają na pokładzie całą noc. W doku skupiamy się na remoncie sali pokładowej, przeglądamy śruby napędowe, stateczniki i silnik numer 2 - dodaje Alexander Stokhof.
Stocznia Remontowa Nauta łączy wieloletnią tradycję okrętową z nowoczesnymi technologiami. Należy do zakładów o bardzo szerokim wachlarzu usług. Oprócz standardowych remontów, wykonuje także skomplikowane konwersje i przebudowy. Nauta, wspólnie z uczelniami wyższymi oraz ośrodkami naukowymi, uczestniczy w kilku projektach o charakterze badawczo-rozwojowym, których celem jest opracowanie i wdrożenie do produkcji specjalistycznych rozwiązań dla Marynarki Wojennej oraz nowatorskich produktów mogących znaleźć zastosowanie m.in. w ochronie środowiska, energetyce oraz w różnych gałęziach przemysłu – w tym również w przemyśle wojskowym.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth