PMK
Japoński gigant - Mitsui O.S.K. Lines zawarło umowę z koreańską stocznią Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering w celu wspólnego opracowania nowej technologii majacej zmniejszyć wpływ na środowisko przez pływające jednostki magazynowe i regazyfikacyjne (FSRU).
Ta nowa technologia ma na celu umożliwienie wykorzystania zimnej energii LNG, która była niegdyś utylizowana, do dalszego wytwarzania energii poprzez przyjęcie cyklu organicznego Rankine'a w procesie regazyfikacji FSRU. Oczekuje się, że technologia znacznie zmniejszy zużycie paliwa i emisję CO2 przez te jednostki.
MOL i DSME planują przetestować technologię na niewielkim obiekcie pilotażowym w 2020 roku, przed udostępnieniem jej na rynku.
Dwaj azjatyccy giganci już wcześniej współpracowali przy projektach FSRU. W 2017 roku DSME dostarczyło jednostkę FSRU Challenger dla MOL. Statek został wykorzystany w projekcie terminalu LNG w Hongkongu. Jednostka przyjmuje, magazynuje i regazyfikuje LNG na potrzeb firm Castle Peak Power Company Ltd (CAPCO) i The Hongkong Electric. FSRU ma rozpocząć działalność na terminalu pod koniec 2020 roku.
Ten projekt jest tak ważny, gdyż FSRU nadal stanowi rozwiązanie zapewniające elastyczność i mobilność zarówno w łańcuchu dostaw LNG, jak i energii elektrycznej.
FSRU są wykorzystywane do przechowywania i regazyfikacji LNG, który jest następnie poddawany ciśnieniu i wyrzucany na brzeg. Pływający terminal LNG to dobry sposób na obniżenie kosztów budowy i czasu realizacji w porównaniu do budowy lądowego terminalu od zera.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth