pc
Color Hybrid już u armatora. Stocznia Ulstein Verft przekazała nowoczesny hybrydowy prom Color Line w miniony czwartek. To największa na świecie nowa jednostka typu plug-in – ładowana z lądu podczas postoju w porcie. Jej częściowo wyposażony kadłub zbudowano w stoczni CRIST w Gdyni.
– Silny nacisk na innowacje i dostarczanie najwyższej jakości naszym klientom zawsze były dla nas bardzo ważne. Dzięki ogromnej wiedzy morskiej nasi wykwalifikowani i zaangażowani pracownicy dołożyli wszelkich starań, by ukończył Color Hybrid. Chcielibyśmy wyrazić wdzięczność Color Line za dobrą i konstruktywną współpracę w całym okresie budowy. Cieszymy się, że statek jest gotowy do pracy i że pasażerowie już wkrótce będą mogli podróżować Color Hybrid – mówi Gunvor Ulstein, preses Ulstein Group.
Norweska stocznia poinformowała w komunikacie, że ponad 70% dostawców na prom Color Hybrid pochodzi z klastra morskiego w Norwegii i reprezentuje najwyższą jakość przemysłu morskiego.
– Budowa największego na świecie hybrydowego statku typu plug-in jest zgodna z ambicjami firmy w zakresie dalszego rozwoju zrównoważonych i przyjaznych dla środowiska rozwiązań dla norweskiej żeglugi – mówi Trond Kleivdal, prezes Color Line.
Prom Color Hybrid ma 160 m długości i 27,10 m szerokości. Jest wyposażony w hybrydowy system napędu głównego, który połączony z odpowiednimi parametrami jednostki zapewnia jej wysoką manewrowość. Proces ładowania baterii każdorazowo będzie odbywał się w porcie przy pomocy kabla zasilającego ze specjalnych obiektów nabrzeżnych lub na samym pokładzie statku.
Na promie zastosowano nowoczesne rozwiązania w zakresie zmniejszenia hałasu i emisji. Statek bezszelestnie będzie wchodził i wychodził z fiordu Sandefjord, nie emitując przy tym szkodliwych związków azotu i siarki oraz dwutlenku węgla. Akumulator jednostki o pojemności 5 MWh waży 65 t i można go naładować w ciągu godziny. Statek ma również system odzysku ciepła o mocy 5 megawatów, który wykorzystuje do ogrzewania ciepło pochodzące m.in. z gazów spalinowych. Wraz z optymalną konstrukcją kadłuba, rozwiązania te sprawiają, że prom jest energooszczędny i przyjazny dla środowiska.
Jednostka pomieści 2 000 pasażerów oraz 500 pojazdów.
Color Hybrid będzie kursował na trasie Sandefjord-Strömstad (Norwegia-Szwecja). Podróż zajmie 2 godziny i 20 minut. Nowy prom zastąpi o połowę mniejszą jednostkę Bohus (1 165 pasażerów, 240 pojazdów osobowych).
Color Hybrid - Ship of the Year 2019 from ULSTEIN on Vimeo.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Chiny apelują do Trumpa o szerszą współpracę – także na morzu i w sektorze stoczniowym
Do sił morskich USA przekazano kolejny okręt podwodny typu Virginia. USS Massachusetts coraz bliżej służby
Kłopoty amerykańskiej stoczni przy budowie patrolowców dla straży wybrzeża. Przedsięwzięcie przejmie Austal?
Kolejny jeziorowiec PŻM przechodzi próby morskie
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli