ew
Od środy pociągi towarowe mogą jeździć na trasie z Legnicy do Lubina. To efekt przeprowadzonych prac na linii kolejowej Legnica - Rudna Gwizdanów. Cała inwestycja będzie kosztować 243 mln zł i pozwoli przywrócić też ruch pasażerski - podały PKP PLK.
Jak poinformował w środę rzecznik prasowy PKP PLK Mirosław Siemieniec, na trasie Legnica - Rudna Gwizdanów ukończono zasadnicze prace remontowe na ponad 22-kilometrowym odcinku z Legnicy do Lubina.
„Od środy możliwy jest przejazd pociągów towarowych. Docelowo po nowych torach pojadą one nawet 80 km/h. Efektywny transport towarowy jest bardzo ważny dla przedsiębiorstw i rozwoju gospodarczego Zagłębia Miedziowego” - dodał rzecznik.
Modernizacja linii obejmuje tory, rozjazdy, sieć trakcyjną i systemy teletechniczne. Na 40-kilometrowym odcinku z Legnicy do Rudnej Gwizdanowa przebudowywanych jest 65 obiektów inżynieryjnych – między innymi 35 przepustów pod torami, 12 wiaduktów kolejowych, 6 mostów i 7 wiaduktów drogowych.
„W Koźlicach będzie nowy wiadukt. Modernizacja 16 przejazdów kolejowo-drogowych zwiększy poziom bezpieczeństwa. O skali przedsięwzięcia świadczy ilość już wykorzystanych materiałów. To m.in.: 95 km szyn, ponad 75 tys. podkładów i 339 słupów trakcyjnych” - wyjaśnił rzecznik.
Dodał, że dla pasażerów szczególnie ważne jest, iż prace obejmują stacje Lubin, Rudna Gwizdanów i przystanki Rzeszotary, Raszówka, Gorzelin, Chróstnik, Koźlice, Rynarcice, Rudna Miasto.
„Perony budowane są w nowym standardzie, a ich wysokość ułatwi wsiadanie do pociągów. Zaplanowano wiaty, ławki, nowe oświetlenie oraz informacje dla pasażerów. W ramach projektu planowany jest nowy przystanek Lubin Stadion. Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie będą mogły jechać z prędkością do 120 km/h. Będzie atrakcyjny czas przejazdu pociągiem z Rudnej Gwizdanów i Lubina do Legnicy i Wrocławia” - poinformował Siemieniec.
Linia Legnica - Rudna Gwizdanów (nr 289) jest łącznikiem między magistralą E30 z Medyki do Zgorzelca ( przebiegającej od wschodniej do zachodniej granicy Polski) a linią nr 273 (tzw. Nadodrzanką) z Wrocławia do Szczecina. Inwestycja usprawni kolejowy ruch towarowy w południowo – zachodniej części Polski. Lubin był największym dolnośląskim miastem, które nie posiadało dotychczas połączenia kolejowego.
Cała inwestycja będzie kosztować 243 mln zł brutto a pieniądze pochodzą z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 –2020.
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?