Złoże Bacalhau, położone na brazylijskich wodach Oceanu Atlantyckiego, posiada zasoby wyliczane na nawet milard baryłek ekwiwalentu ropy naftowej, możliwej do wydobycia. 15 października Equinor wraz ze swoimi partnerami: ExxonMobil Brasil, Petrogal Brasil i Pré-sal Petróleo SA (PPSA), rozpoczął wydobycie na tym obszarze. To największe, znajdujące się na morzu złoże surowca konwencjonalnego, jakie kiedykolwiek zagospodarował Equinor.
Firma Apollo z USA poinformowała 8 września, że przeznaczy równowartość 3,2 mld euro w ramach kapitału własnego na nowo utworzoną spółkę joint venture z RWE, największym niemieckim producentem energii. W zamierzeniu inwestycja pomoże sfinansować długoterminowe nakłady inwestycyjne na rozwój sieci energetycznej.
Pływające centrum IT i elektrownia w jednym zostanie zbudowana w Turcji na japońskim kadłubie, posiadającym procesory z całego świata. Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL) i Kinetics podpisały w lipcu br. porozumienie o budowie innowacyjnego centrum informatycznego. MOL to jedna z wiodących na świecie firm żeglugowych, która będzie także armatorem terminalu FSRU w Gdańsku. Kinetics to globalny lider w dziedzinie eksploatacji pływających elektrowni.
W duńskim Kassø 13 maja odbyło się otwarcie pierwszego komercyjnego zakładu przeznaczonego do komercyjnej produkcji e-metanolu. European Energy informuje, że jest on gotowy do dostarczania odbiorcom tego surowca.
Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznał pierwszą promesę koncesji na wytwarzanie energii elektrycznej dla morskiej farmy wiatrowej Baltic Power realizowanej przez Orlen i Northland Power - poinformował w piątek URE.
W Gdyni odbywają się kolejne konferencje wodorowe, na których z nadzieją mówi się o zielonym wodorze i możliwościach wejścia w ten rynek polskich firm. A rynek się rozpędza. Wartość europejskiego rynku zielonego wodoru została oszacowana na 4,53 mld USD w 2023 r. i oczekuje się, że do 2034 r. będzie warta około 97,83 mld USD przy CAGR wynoszącym 40,72% - informuje Cervicorn Consulting Business Industry w najnowszym raporcie. Przemysł wodorowy przyspiesza, również w produkcji statków. Pojawia się szansa, również dla polskich stocz
„Drill, Baby, Drill” – to hasło nowej administracji amerykańskiej znajduje, na szczęście, nielicznych naśladowców na polskiej scenie politycznej. Widzą oni przyszłość w „Fedruj, Chopie, Fedruj” i na tym chcą m.in. budować dobrobyt mieszkańców kraju oraz dynamiczny rozwój gospodarki. Zapominają wszak o tym, że surowce energetyczne są towarem i że od jakości oraz ceny tego towaru zależy opłacalność wydobycia.
Coraz częściej mamy doniesienia o tym, że uszkadzana jest infrastruktura energetyczna, jak kable podmorskie czy rurociągi. Celem pierwszej edycji EnergySecurityCongress.pl było przeanalizowanie obecnych zagrożeń na morzu, a także zastanowienie się jak w jaki sposób dostosować przepisy prawne i wykorzystać zdobycze technologii by morskie farmy wiatrowe, terminale gazowe i naftowe oraz podmorskie kable, a także porty były lepiej chronione na Bałtyku.
Klaster morsko-energetyczny Merinova z północy Finlandii zatrudnia około 13 tys. osób i osiąga roczną sprzedaż 6 miliardów EUR rocznie, z czego udział eksportu w przychodach wynosi ponad 80%. Również 80% local content zapewnia się w produktach krajowych, jak w przypadku promu „Aurora Botnia”. Ro-pax, którym operuje WASALINE naszpikowany jest najnowszymi technologiami wyprodukowanymi w Finlandii.
Przemysł żeglugowy stanowi podstawę światowej gospodarki, odpowiadając za ok. 80–90 proc. transportu towarów. Mimo tej skali transport morski jest wydajny pod względem emisji CO2, bo branża odpowiada tylko za 3 proc. globalnych emisji gazów cieplarnianych. Problemem wciąż jest jednak duże uzależnienie od paliw kopalnych, dlatego konieczne są prace nad nowymi rodzajami napędów i paliw. W dekarbonizacji przemysłu morskiego pomagają także nowe technologie.
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Polska i Norwegia współautorami bezpieczeństwa Bałtyku
Alarm. Zbiornikowiec-zombie na Bałtyku
Szef MON: zespół zadaniowy ds. programu ORKA przygotował rekomendacje dla rządu