– Trudna sytuacja, wywołana przez drugą falę koronawirusa, nie wpłynęła na łańcuchy dostaw w takim stopniu, jak miało to miejsce w podczas pierwszej fali. Bieżące transporty dla kluczowych branż realizowane były i są niemal w całości – wynika z danych Shippeo, platformy widoczności transportów w czasie rzeczywistym, która w tym trudnym czasie rozwinęła się i właśnie pozyskała kolejne 32 miliony na rozwój nowoczesnego narzędzia dostarczającego informacji przewoźnikom.
Puste przebiegi i przestoje w pracy ciężarówek – to jedne z głównych przyczyn nieefektywności w obrębie łańcuchów dostaw. Średnio nawet 20% kilometrów, pokonywanych każdego roku przez europejskich przewoźników, jest wykonywanych „na pusto". Przyczynia się to do wzrostu kosztów działalności i do wysokiej emisji CO2, ciężarówka podróżująca bez ładunku nadal zużywa przecież paliwo. Tymczasem jazda bez ładunku z jednego miejsca do drugiego, a następnie powrót tylko częściowo załadowanego transportu są zaskakująco powszechną praktyką,
Na polski rynek transportu i logistyki wkracza wiodące rozwiązanie z zakresu widoczności łańcuchów dostaw. Shippeo wykorzystuje algorytmy uczenia maszynowego, aby zapewnić podgląd transportów w czasie rzeczywistym. Platforma umożliwia śledzenie przesyłek i procesów logistycznych na żywo oraz precyzyjne szacowanie czasu ich dotarcia (ETA). Algorytmy uwzględniają ponad 200 parametrów danych, w tym warunki pogodowe, natężenie ruchu i wpływ trwającej pandemii. Ta technologia to wiele wymiernych korzyści dla spedytorów, przewoźników i
STBU Brokerzy Ubezpieczeniowi Sponsorem Głównym Polskiej Ligi Żeglarskiej
Ukraińskie drony zaatakowały terminal paliwowy w Noworosyjsku
Regaty Rocznicowe o Puchar Rektora Politechniki Gdańskiej
Chiny na energetycznym kursie. Skorzystają porty i morski transport
Święto Straży Granicznej. Ponad trzy dekady obrony granicy na lądzie i morzu
Carnival i Seaspan wyposażają floty w internet Starlink