Do ponad 20 mld USD do 2035 r. wzrośnie globalny rynek transportu morskiego w kontenerach chłodniach. Głównymi beneficjentami dynamicznie rozwijające się rynku globalnego są operatorzy z UE. Armatorzy europejscy zwiększają więc zdolności transportowe statków o miejsca na pokładach, ilość przyłączy dla kontenerów chłodni oraz oczywiście moc urządzeń zasilających. Również terminale kontenerowe wciąż zwiększają swoje zdolności obrotu kontenerami chłodniami.
Szantung, chińska prowincja znana z gospodarki opartej na rybołówstwie morskim, w ostatnich latach aktywnie buduje farmy morskie. W 2024 r. wyprodukowano w niej żywność wartości 14 mld USD podała agencja Xinhua.
Sam fakt, że Ocean Winds jako pierwszy deweloper morskich farm wiatrowych podpisał kontrakt z polską firmą jako dostawcą Tier 1 świadczy o tym, że polski łańcuch dostaw jest już gotów do tego, żeby odgrywać większą rolę – mówi Kacper Kostrzewa, Dyrektor Zarządzający Ocean Winds w Polsce.
Po trzech kwartałach 2025 r. przychody Grupy OTL wyniosły 198 mln zł. Skonsolidowana EBITDA sięgnęła 28,4 mln zł, a strata netto wyniosła 27,2 mln zł. W trzecim kwartale 2025 r. wpływ na przepływy ładunkowe w terminalach Grupy OTL miała niekorzystna i niestabilna się sytuacja polityczno – gospodarcza.
Nałożone przez USA sankcje na rosyjskie koncerny naftowe Rosnieft i Łukoil już ograniczają rosyjskie przychody z tytułu ropy i najpewniej zmniejszą wielkość sprzedaży tego surowca przez Rosję w długiej perspektywie - przekazało w poniedziałek amerykańskie ministerstwo finansów.
Tegoroczną konferencję Offshore Wind Logistics & Supplies zamykała debata poświęcona polskiej flocie morskiej dla morskiej energetyki wiatrowej. Moderował ją Mateusz Kowalewski, wydawca serwisu GospodarkaMorska.pl.
Ceny ropy na globalnych giełdach paliw mocniej spadają po ważnych doniesieniach z Rosji - informują maklerzy.
Z prezesem HSE Energy Hubertem Wawrzyniakiem rozmawialiśmy podczas konferencji Offshore Wind – Logistics & Supplies o spojrzeniu na polski sektor morskiej energetyki wiatrowej z perspektywy bezpieczeństwa i jakości procesów, które są czynnikiem wpływającym nie tylko na szybkość, ale także trwałość i odpowiedzialność rozwoju branży.
Polskie Linie Oceaniczne mają ambitne plany rozwojowe. W planach linii jest zakup szeregu jednostek i wejście w nowe sektory rynku, m.in. w transport wojskowy oraz przewóz LNG. Jednocześnie trwają poszukiwania nowego prezesa spółki.
Ceny ropy na globalnych giełdach rosną. Zdaniem analityków atak Ukrainy na rosyjskie składy ropy i zaostrzenie sankcji USA zrównoważyły sygnały, że rynek stoi w obliczu nadpodaży.
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Polska i Norwegia współautorami bezpieczeństwa Bałtyku
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Szef MON: zespół zadaniowy ds. programu ORKA przygotował rekomendacje dla rządu