Prace przy budowie polskiego Terminala FSRU nabierają tempa. Najbardziej zaawansowane roboty toczą się w części lądowej, a te na morzu właśnie wkraczają w kluczową fazę.
Obecnie w Porcie Szczecin w rejonie przeładunków masowych trwa jeden z dwóch flagowych projektów inwestycyjnych pn. „Poprawa dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Basenu Kaszubskiego”. Celem podejmowanych przedsięwzięć modernizacyjnych jest stały rozwój portów oraz zwiększanie ilości obsługiwanych ładunków, a przede wszystkim poprawa konkurencyjności zespołu portów Szczecin i Świnoujście w basenie Morza Bałtyckiego.
Powstający w Gdańsku nowy terminal kontenerowy T3 Baltic Hub, realizowany przez konsorcjum Budimex i Deme Dredging osiągnął 40-procentowy poziom zaawansowania budowy. Obiekt będzie jednym z najnowocześniejszych tego typu w Polsce, jak i całej Europie.
Na budowie wnęki dokowej w Porcie Gdynia osiągnięto 85% zaawansowania prac kafarowych. To zasługa między innymi wyspecjalizowanej załogi oraz sprzętu – pracuje tam drugi co do wielkości kafar w Europie. Maszyna służy do wbijania pali w dno.
Realizacja Morskiego Terminala Przeładunkowego przy Rafinerii Gdańskiej przebiega zgodnie z planem. Prace prowadzone są równolegle zarówno przy części rafineryjnej, jak i przy samym terminalu. W ostatnim czasie wykonano m.in. roboty żelbetowe związane z nadbudową nabrzeża oraz nadbudową pomostów przeładunkowych czy montaż konstrukcji stalowej pomostów komunikacyjnych. Tym samym zrealizowano już 50% inwestycji.
Nabrzeże Norweskie, Czeskie i Duńskie – wszędzie tam mimo zimy prowadzone są intensywne prace, dzięki którym port w Szczecinie stanie się bardziej dostępny także dla większych jednostek. Z budowy płyną dobre wieści – zaplanowane roboty wykonano już w ponad 54 procentach.
Kontrakt „Ochrona brzegów morskich w rejonie Półwyspu Helskiego” na zlecenie Urzędu Morskiego w Gdyni prowadzi spółka PORR. Celem trwającej od listopada 2018 roku inwestycji, jest zabezpieczenie brzegu morskiego przed zjawiskami erozji, zapewnienie stabilizacji linii brzegowej i zapobieganie zanikowi plaż.
Do końca roku ma być gotowa przystań żeglarska na Martwej Wiśle, którą wybuduje Politechnika Gdańska. Inwestycja za ok. 4,5 mln zł jest realizowana w niedalekim sąsiedztwie mostu, który łączy Wyspę Sobieszewską z Gdańskiem. Dzięki temu przedsięwzięciu uczelnia będzie mogła prowadzić m.in. terenowe badania naukowe i zajęcia dydaktyczne ze studentami. Ucieszą się również żeglarze, dla których pojawią się nowe możliwości. Co dzieje się na miejscu budowy?
Pogrążanie ścianek szczelnych na nabrzeżu Czeskim i roboty kafarowe na nabrzeżu Norweskim i Duńskim. Poza tym budowa platformy na wyspie Ostrów Mieleński. Te prace są właśnie wykonywane w Porcie Szczecin, w ramach projektu, który ma poprawić dostęp do portu w rejonie Kanału Dębickiego.
Rozpoczęło się pogłębianie kanału żeglugowego, który połączy Zatokę Gdańską z Zalewem Wiślanym. Prace wykonuje jedna z najnowocześniejszych w Europie pogłębiarek. Nie mniej dzieje się w rejonie sztucznej wyspy, której obwód został już zamknięty. Zintensyfikowano także prace na lądzie.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO