Należący do francuskiego przewoźnika statek kontenerowy CMA CGM Iron wykonał swoje historyczne, pierwsze zawinięcie do portu, wchodząc do CMA Terminals Khalifa Port, mieszczącym się w Abu Zabi w Zjednoczonych Emiratów Arabskich. To także pierwszy w historii firmy statek wyposażony w dwupaliwowy napęd wykorzystujący przyjazny środowisku metanol.
Kontrakt na roboty budowlane i elektryfikację rozbudowy terminalu kontenerowego APM Terminals Maasvlakte II (MVII) w Rotterdamie w Holandii został przyznany CareGo, konsorcjum składającemu się z ABB, Dura Vermeer i GMB. Rozbudowa obejmie plac kontenerowy o powierzchni 51 hektarów. Podwoi to przepustowość terminalu, czyniąc go jednym z najbardziej zaawansowanych, w pełni zautomatyzowanych terminali na świecie.
Maersk wzmacnia swoją obecność jako integrator logistyczny w Kolumbii wraz z otwarciem centrum logistyki kontenerowej o powierzchni 44 000 m2 w gminie Tocancipa w Kolumbii, aby oferować rozwiązania swoim klientom. Centrum logistyczne jest częścią planowanej ekspansji w kraju, której celem jest oferowanie lepszych rozwiązań magazynowych i logistycznych klientom poszukującym zwinności i elastyczności w swoich łańcuchach dostaw.
W ramach wartej 500 mln USD inwestycji Terminal Kontenerowy Kanału Sueskiego zostanie rozbudowany o nowe, dodatkowe nabrzeże o długości 955 metrów oraz dodatkowy plac kontenerowy o powierzchni 510 tys. metrów kwadratowych.
Francuski gigant żeglugowy, CMA CGM Group, poprzez swoją spółkę CMA Terminal nabyła 50 % (-1 akcja) udziałów w hiszpańskim terminalu Total Terminal International Algeciras (TTIA).
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Szef MON: zespół zadaniowy ds. programu ORKA przygotował rekomendacje dla rządu
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki