W dniach 15–16 października 2025 roku w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni odbyła się 8. edycja Polish Conference on Hydrogen Energy and Technology (PCHET 2025) - najważniejsze w Polsce wydarzenie poświęcone gospodarce wodorowej, transformacji energetycznej i rozwojowi zielonych technologii.
Wodór odgrywa kluczową rolę w transformacji energetycznej, stanowiąc alternatywę dla paliw kopalnych oraz wspierając dekarbonizację przemysłu i transportu. Tematowi dekarbonizacji transportu morskiego z udziałem wodoru przyjrzeli się eksperci podczas panelu: "Dekarbonizacja żeglugi i portów - rola wodoru", który miał miejsce na Polish Conference for Hydrogen Energy and Technologies (PCHET) 2025.
Wodór postrzegany jest jako kluczowy element w dekarbonizacji przemysłu ciężkiego, ale czy jego potencjał rzeczywiście przekłada się na praktyczne zastosowania? Na to pytanie odpowiedzieli eksperci podczas pierwszego dnia Polish Conference for Hydrogen Energy and Technologies (PCHET) 2025, podczas panelu zatytułowanego: "Dekarbonizacja przemysłu z wodorem - przełom czy wciąż obietnica".
Podczas Polish Conference for Hydrogen Energy and Technologies (PCHET) 2025 trwającej w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni, odbył się wykład zatytułowany: „Wodorowa Mapa Polski”, który otwierał wydarzenie. Poprowadził go Paweł Sęk – Zastępca Dyrektora Pionu Transformacji Energetycznej w GAZ– SYSTEM.
W Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni rozpoczęła się właśnie Polish Conference for Hydrogen Energy and Technologies (PCHET) 2025 – Hydrogen Matters. To jedno z najważniejszych wydarzeń w Polsce poświęconych transformacji energetycznej i technologiom wodorowym – przestrzeń, w której biznes, nauka oraz sektor publiczny wspólnie wyznaczają kierunki rozwoju zielonej gospodarki.
Polish Conference for Hydrogen Energy and Technologies (PCHET) 2025 – Hydrogen Matters! odbędzie się w dniach 15–16 października 2025 r. w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni. To jedno z najważniejszych wydarzeń w Polsce poświęconych transformacji energetycznej i technologiom wodorowym – przestrzeń, w której biznes, nauka oraz sektor publiczny wspólnie wyznaczają kierunki rozwoju zielonej gospodarki.
Porty na całym świecie łączą siły włączające się w politykę dekarbonizacji transportu. Programy modernizacyjne wykorzystywane są do budowania przewagi konkurencyjnej. Jednym z nich jest WPCAP (World Ports Climate Action Program), realizowany w ramach pięciu grup roboczych. Zarządy portów i instytucje z nimi współpracujące łączą wiedzę na temat najnowszych osiągnięć technicznych i technologii, opracowują wspólne projekty, kreują politykę dekarbonizacji z udziałem armatorów i operatorów terminali. W żadnym z pięciu projektów nie m
UE wybrała ponad 100 projektów elektroenergetycznych będących przedmiotem wspólnego zainteresowania („PCI”) i ułatwiła wydawanie pozwoleń na ich budowę, w tym poprzez finansowanie – zwłaszcza w ramach programu Connecting Fundusze Europejskiego Instrumentu Finansowego (CEF) – informuje Komisja Europejska w dokumencie, który pod koniec listopada br. rozesłała do najważniejszych organów UE.
Wodór w transporcie morskim ma perspektywy, nawet w Polsce. Jednak warunkiem wprowadzenie tego rozwiązania do żeglugi jest kompleksowe podjęcie zagadnienie przez operatorów statków, zarządy portów i firmy zajmujące się usługami w portach. To ogólny wniosek z dyskusji w czasie panelu „Wodór w transporcie morskim: perspektywy, wyzwania i innowacje - od projektu do pierwszego rejsu”.
„Energia odnawialna podstawą gospodarki wodorowej” to hasło, które towarzyszyło tegorocznej konferencji PCHET – Polish Conference on Hydrogen Energy & Technologies, która odbyła się 4 i 5 października w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni. Organizatorem wydarzenia jest Klaster Technologii Wodorowych.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO