Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. podpisała aż trzy listy intencyjne dotyczące rozwoju technologii obronnych i podwójnego zastosowania (dual-use). Celem inicjatyw jest wzmocnienie krajowego potencjału przemysłowego, budowa niezależności technologicznej oraz rozwój polskich kompetencji w strategicznych obszarach bezpieczeństwa.
W dniach 19-20 listopada odbyło się spotkanie pt. „Porty Szczecin i Świnoujście - bramą do świata dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny”. Wydarzenie organizował Zarząd Morskich Portów Szczecin-Świnoujście S.A. wspólnie z przedsiębiorstwami branży morskiej reprezentowanymi przez Rady Interesantów Portu Szczecin (RIPS) i Portu Świnoujście (RIPŚ) oraz Dolnośląską Izbę Gospodarczą.
"Bezpieczeństwo transportu intermodalnego — szanse i zagrożenia" - to temat konferencji zorganizowanej przez Polski Rejestr Statków. Wnioski z dyskusji są proste - w branży intermodalnej potrzebne są inwestycje w infrastrukturę, automatyzację, ale krytycznie ważne jest też podnoszenie kompetencji pracowników na wszystkich etapach procesów logistycznych. Ciekawym wątkiem była dyskusja o tym, czemu... ze statków spadają kontenery i czemu nikt tego nie raportuje.
Na nienazwanym statku towarowym zakotwiczonym u wybrzeży Busan. Trzech członków załogi najpierw pobiło czwartego, a potem dobijało się do kapitana z siekierami i młotkami.
Tegoroczna edycja konferencji Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej poświęcona morskiej energetyce wiatrowej przejdzie do historii: po raz pierwszy przedstawiciele branży offshore dyskutowali nie o przyszłych, ale już realizowanych projektach i wybudowanych instalacjach. Do 2040 r. na polskich wodach Bałtyku powstanie 18 GW zainstalowanej mocy, a pełny potencjał szacowany jest na 33 GW. Tym samym offshore stanie się jednym z filarów bezpieczeństwa energetycznego i długofalowego rozwoju gospodarczego Polski.
Południowokoreańska grupa HD Hyundai stała się pierwszą stocznią na świecie, który wybudowała i dostarczyła 5000 jednostek.
W ramach współpracy Diehl Defence, dostawca pocisków kierowanych i naziemnych systemów obrony powietrznej i Lockheed Martin, posiadający bogate doświadczenie w zakresie zintegrowanych technologii obrony powietrznej i przeciwrakietowej, zawarły porozumienie dotyczące możliwości połączenia potencjału obu firm. Celem jest stworzenie oferty dla międzynarodowych programów budowy okrętów, z myślą o zwalczaniu celów powietrznych (AAW, Anti-Aircraft Warfare).
Centralny Zarząd Portów Adriatyckich podpisał z Fincantieri koncesję na zajęcie i użytkowanie znacznej części portu w Ankonie. Umowę zawarli prezes zarządu, Vincenzo Garofalo oraz dyrektor generalny Fincantieri, Pierroberto Folgiero.
Hiszpański koncern jest głównym wykonawcą programu budowy okrętów wsparcia nowej generacji, które wejdą w skład Royal Fleet Auxiliary. Navantia poinformowała, że w listopadzie zakończył się Krytyczny Przegląd Projektu (Critical Design Review, CDR). To oznacza, że mogą ruszyć prace stoczniowe.
Pogłębianie współpracy wojskowej Chin i Rosji, a także milczące przyzwolenie Pekinu na wysyłanie przez Koreę Płn. żołnierzy na wojnę przeciwko Ukrainie, zwiększa zagrożenie dla bezpieczeństwa w regionie Indo-Pacyfiku – czytamy w opublikowanym w czwartek raporcie japońskiego think tanku rządowego.
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
Inwestycje wokół offshore mogą sięgnąć ok. 900 miliardów złotych - to trzykrotność całego projektu CPK
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie