Europejscy operatorzy statków i terminali portowych, logistycy i agenci morscy zapewniają bezpieczeństwo żywnościowe i energetyczne Europie. Ale udział flot europejskich w globalnym handlu morskim systematycznie maleje. Flota kontrolowana przez armatorów mających siedziby w Europie, biorąc pod uwagę UE-27 i Norwegię, stanowi 33,6% światowego tonażu brutto (GT).
Terminal zbożowy w Gdańsku pozwoli zapewnić bezpieczeństwo żywnościowe i interes polskich rolników - poinformował w czwartek w Sejmie wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka. Dodał, że porty są fundamentem bezpieczeństwa ekonomicznego, energetycznego i militarnego.
Znacznemu pogorszeniu uległ stan dostępu do żywności oraz wzrosło zagrożenie głodem. Jest to efektem niskich, światowych zbiorów zbóż oraz agresji Rosji na Ukrainę. Jednocześnie bliskość nadwyżkowego rynku ukraińskiego odbiła się na cenach zbóż w Polsce – wynika z raportu Izby Zbożowo-Paszowej.
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Na plaży w Lipawie został znaleziony dron. Łotweskie wojsko go zidentyfikowało
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego