Holenderski armator Future Proof Shipping (FPS), finansowany przez UE projekt Flagships oraz finansowany przez Interreg projekt ZEM Ports NS uruchamiają przełomową jednostkę H2 Barge 2. Statek napędzany wodorem będzie przewoził towary całkowicie bezemisyjnie na Renie między Rotterdamem (NL) a Duisburgiem (DE).
7 czerwca Nor-Shipping we współpracy z Ocean Hyway Cluster i Maritime CleanTech organizują drugą konferencję Nor-Shipping Hydrogen Conference. W wydarzeniu, które odbędzie się w głównych halach wystawienniczych Nor-Shipping w Lillestrøm, wezmą udział eksperci z całego powstającego łańcucha wartości wodoru, dostarczając wgląd w najnowsze osiągnięcia w zakresie jednego z najbardziej obiecujących „zielonych” paliw przyszłości dla przemysłu morskiego.
Holenderski operator zainteresował się statkiem śródlądowym, który będzie napędzany wodorem.
Wodór ma coraz szersze spektrum zastosowań, szczególnie w sektorach takich jak przemysł i transport. W ostatnim czasie ukształtował się szereg projektów skoncentrowanych na rozwoju statków napędzanych wodorem.
Finansowany przez UE projekt FLAGSHIPS zakłada budowę dwóch komercyjnych statków bezemisyjnych, przeznaczonych do transportu śródlądowego i operacji morskich bliskiego zasięgu. Oba statki będą napędzane wodorem generowanym z energii odnawialnej. Projekt ma być punktem wyjścia dla kolejnych inicjatyw, które będą rozwijać bezemisyjną żeglugę w Europie.
Norweski armator promowy Norled wybrał rodzimą stocznię Westcon do budowy dwóch ekologicznych promów, z czego jeden będzie prawdziwie przełomowy, bo zasilany wodorem. Druga jednostka to zasilany elektrycznie prom, podobny do MF Ampere.
Europejski projekt Flagships otrzymał 5 mln euro dotacji od Unii Europejskiej na budowę dwóch komercyjnych statków zasilanych wodorem. Będą to jednostki zeroemisyjne i powstaną w norweskim Stavanger i francuskim Lyonie. Mają być oddane do służby w 2021 roku.
Szef MON: zespół zadaniowy ds. programu ORKA przygotował rekomendacje dla rządu
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku