Wraz z kolejnymi strategiami klimatycznymi, globalny transport morski podąża za trendami dekarbonizacyjnymi. Jednym z paliw, z którym wiązane są spore nadzieje, stanowi metanol, coraz powszechniejszy w budowanych jednostkach.
Ørsted i ESVAGT podpisały umowę na budowę pierwszego na świecie statku serwisowego (SOV) napędzanego metanolem, pogłębiając zaangażowanie firm w redukcję emisji dwutlenku węgla z morskiego łańcucha dostaw energii wiatrowej. SOV będzie gotowy do startu w 2026 roku, gdzie będzie operował z East Coast Hub w Wielkiej Brytanii na podstawie 10-letniego kontraktu.
Duński koncern energetyczny podjął ostateczną decyzję inwestycyjną (FID) w sprawie projektu FlagshipONE, największej w Europie bezemisyjnej produkcji metanolu dla żeglugi. Inwestor chce podjąć ryzyko podobnie jak wiele lat temu rozpoczynając inwestycje w morską energetykę wiatrową.
Władze portu w Göteborgu rozpoczęły współpracę z firmami Stena Line, DFDS, Ørsted i Liquid Wind w celu utworzenia pierwszego w Europie hubu paliw zielonych (e-fuels). Plany w zakresie produkcji e-metanolu zostaną zrealizowane już 2025 roku.
Duńskie firmy Ørsted i Esvagt postanowiły zainwestować w pierwszy na świecie statek serwisowy (SOV), który może być zasilany ekologicznymi paliwami.
Ørsted i Liquid Wind podpisały umowę, na mocy której duński koncern energetyczny nabędzie 45 proc. udziałów w projekcie e-metanolowym FlagshipONE firmy Liquid Wind. FlagshipONE jest zaawansowanym przedsięwzięciem, które może stać się pierwszym na świecie wielkoskalowym projektem zrównoważonej produkcji e-metanolu. Liquid Wind AB planuje powstanie w Szwecji szeregu obiektów w celu dekarbonizacji sektora morskiego, z których FlagshipONE będzie kluczowym.
Szef MON: zespół zadaniowy ds. programu ORKA przygotował rekomendacje dla rządu
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku