Jan De Nul zamawia kablowiec w chińskiej stoczni CMHI Haimen. Dzięki niezrównanej nośności do przewozu kabli wynoszącej 28 000 ton statek będzie obsługiwał energetykę odnawialną i przemysł kabli podmorskich w zakresie instalowania ich na dłuższych dystansach i głębszych wodach. Statek ma zostać dostarczony w 2026 roku.
Armatorzy statków pasażerskich zamawiają statki przyjazne dla środowiska z silnikami dwupaliwowymi i kadłubami oraz systemami emitującymi mniej hałasu. MSC Cruises upowszechniło niedawno informację o pierwszym na świecie rejsie, w czasie którego statek MSC Euribia z systemem LNG wykonał podróż, podczas której uzyskano bilans zerowej emisji gazów cieplarnianych netto.
Les Alizés to statek-dźwig służący do operacji offshore. Choć jednostka należąca do Jan De Nul dopiero co wyszła ze stoczni, to już trafiła do kolejnej, na przebudowę. Statek przejdzie prace w Gdańskiej Stoczni Remontowa.
Les Alizés – to statek instalacyjny, o którym będzie głośno w tym roku. Jest to najwyższej klasy jednostka instalacyjna przeznaczona do obsługi morskich farm wiatrowych, zarówno w procesie instalacji, jak i demontażu.
Luksemburski Jan De Nul zamówił drugi megastatek instalacyjny offshore, Les Alizes, w chińskiej stoczni CMHI Haimen. Razem z Voltairem, nowym statkiem samo-podnośnym, będę w stanie budować morskie farmy wiatrowe najnowszej generacji.
Polska i Norwegia współautorami bezpieczeństwa Bałtyku
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Szef MON: zespół zadaniowy ds. programu ORKA przygotował rekomendacje dla rządu
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora