Operatorzy portowi działający w zespole portów Szczecin-Świnoujście do końca listopada br. obsłużyli tyle samo ładunków, co w całym ubiegłym 2021 roku. Obecny wynik operacyjny wynosi 33,3 mln ton. Oznacza to, że w stosunku do 2021 roku porty są na plusie o 9,4 proc.
Wielkość przeładunków w Porcie Gdynia w tym roku może przekroczyć rekordowe 24,6 mln ton zanotowanych przed rokiem - poinformował PAP wiceprezes Portu Gdynia Maciej Bąk.
DCT Gdańsk, największy terminal kontenerowy na Morzu Bałtyckim, pochwalił się ostatnio kolejnym rekordem. Podczas ostatniego zawinięcia statku OOCL Hong Hong (ok. 21 413 TEU), terminal ustanowił nowy rekord w liczbie przeładowanych TEU w jednym zawinięciu statku. Z 20 207 TEU przekroczyliśmy nasz poprzedni rekord (z 2019 r.), kiedy na MSC Mina obsłużyliśmy 20 081 TEU.
W zeszłym tygodniu w Porcie Los Angeles ustanowiono nowy rekord świata w zakresie liczby przeładowanych kontenerów podczas jednego zawinięcia statku.
W 2018 r. polskie porty mogą przekroczyć historyczny rekord przeładunków - 100 mln ton - poinformowało w środę Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
Koniec listopada w Porcie Gdynia upływa pod znakiem pobicia kolejnego rekordu w przeładunkach. Mimo że do końca roku jeszcze więcej niż miesiąc, wyniki przeładunkowe mówią same za siebie. Zeszłoroczny wynik - 21,2 mln ton ładunków - został przekroczony już 27 listopada br.
W 2017 roku w DCT przeładowano ponad półtora miliona TEU, co daje 22% wzrost w porównaniu do roku poprzedniego.
Czystsze spaliny ze statków mogą ocieplać klimat?
Wiatr wieje od Wschodu. Chiny liderem produkcji turbin wiatrowych
Rozpoczęto postępowania w sprawie linii kablowych dla MFW Bałtyk III
Syryjski armator z brytyjskim nakazem aresztowania
Chiny. Promy i ro-paxy mają zapełnić lukę w marynarce wojennej. Szykowane do inwazji na Tajwan?
Trzy szczecińskie firmy zjednoczyły siły. Chcą budować dostępne cenowo ekologiczne łodzie motorowe dla Europy