Branża stoczniowa i offshore w Polsce od Bałtyku po Szczecin stoi przed unikalnymi wyzwaniami. Konstrukcje morskie pracują w warunkach wysokiej wilgotności, są stale narażone na słoną wodę i mgłę solną, a elementy wyposażenia jachtów czy platform wiatrowych muszą wytrzymać intensywne promieniowanie UV, wahania temperatury i obciążenia mechaniczne. Korozja stali jest w takich warunkach dobrze znana - cienkie powłoki cynkowe mogą dawać ochronę tylko przez pięć do dwudziestu pięciu lat zależnie od grubości i środowiska.
Działa od ponad 30 lat, zajmuje się budową jednostek specjalistycznych, konstrukcji stalowych i ekologicznych. To polska stocznia CRIST S.A. z siedzibą w Gdyni, którą odwiedzili studenci II roku oceanotechniki (okręty i konstrukcje morskie).
Do 2027 r. Chiny zamierzają zwiększyć potencjał produkcyjny przemysłu okrętowego o 80%. Ich potencjał produkcyjny kilkakrotnie przekroczy możliwości stoczni UE. Z kontraktami na ponad 3200 statków chińskie stocznie mają 56% udziału w globalnym portfelu zamówień według tonażu CGT. Od dekady stoczniowcy z Chin wchodzą w nowe, najbardziej zaawansowane technologicznie projekty. W 2024 r. chiński portfel zamówień na budowę statków osiągnął rekordowe wielkości i nic nie wskazuje na to, że miałoby się to zmienić. Europa jest trzecia, z
Liderzy biznesu z europejskiego przemysłu okrętowego i technologii morskich wzywają do pilnej strategii UE dla przemysłów morskich w celu wzmocnienia europejskiego przemysłu budowy statków i utrzymania wiodącej pozycji technologicznej w dziedzinie przemysłów morskich – informuje SEA Europe.
DNV nawiązał współpracę z Moss Maritime, wiodącym dostawcą usług w zakresie projektowania i inżynierii offshore, w celu przyspieszenia wdrażania technologii pływającej farmy fotowoltaicznej działającej w trudnych warunkach środowiskowych. Rozwój tego typu przedsięwzięć
Ministerstwo Infrastruktury wydało decyzje o udzieleniu pozwoleń na wznoszenie wykorzystywanie sztucznych wysp, konstrukcji i urządzeń w polskich obszarach morskich dla przedsięwzięć polegających na budowie morskich farm wiatrowych. Decyzja dotyczy m.in. obszarów na Bałtyku, o które ubiegała się Grupa PGE w ramach postępowań rozstrzygających.
Polskę czeka energetyczna rewolucja, a morska energetyka wiatrowa jest przyszłością gospodarki w naszym regionie. Wymaga ona odpowiednio wykształconych kadr oraz badań naukowych na światowym poziomie – mówią w rozmowie z PAP eksperci z Politechniki Gdańskiej.
ADNOC Logistics & Services (ADNOC L&S) pozyskała od ADNOC Offshore kontrakt o wartości 975 mln USD na prace inżynieryjne, zaopatrzenie i budowę sztucznej wyspy na morskim obszarze Lower Zakum.
Nasz region stoi przed wielką szansą związaną z rozwojem Morskiej Energetyki Wiatrowej. Mamy ogromny potencjał i nie możemy go zmarnować. W całym procesie kluczowy jest też czynnik związany z wykwalifikowaną kadrą - mówili jednym głosem uczestnicy spotkania branży offshore: Biznes. Edukacja. Inwestycje, które odbyło się w Szczecinie.
Już w najbliższą środę tj. 31 maja br. w Szczecinie odbędzie się spotkanie branży offshore: Biznes. Edukacja. Inwestycje. Uczestnicy konferencji zastanawiać się będą m.in. jak zaprojektować system edukacji, aby odpowiadał potrzebom rynku Morskiej Energetyki Wiatrowej.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO