Firma Attis Broker już po raz trzeci była partnerem wydarzenia Kongres Polskie Porty 2030, tym razem po raz pierwszy jako partner strategiczny. W tym roku otrzymała również statuetkę Latarni Gospodarki Morskiej za rozwój kompetencji sektora morskiego w zakresie ubezpieczeń oraz integrację środowiska gospodarki morskiej.
Bez bezpiecznych linii komunikacyjnych nie ma portu - uważa dowódca Centrum Operacji Morskich – Dowództwa Komponentu Morskiego wiceadmirał Krzysztof Jaworski. Na Bałtyku mamy wojnę hybrydową, której przykłady obserwujemy od dłuższego czasu – dodał.
Dziś o godzinie 9:30 w Sopocie rozpoczyna się tegoroczna edycja Kongresu Polskie Porty 2030. W wydarzeniu weźmie udział ponad 800 reprezentantów branży morskiej, którzy omawiać będą najważniejsze zagadnienia, jakimi żyje sektor. Poniżej relacjonujemy wydarzenie na żywo.
Nie uda się stworzyć konkurencyjności portu bez transformacji energetycznej i dużych inwestycji - uważa prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk Dorota Pyć. Osiągnięcie takiego statusu jest niemożliwe, jeżeli nie będziemy inwestować w budowę hubu energetycznego – dodała.
W Sopocie rozpoczął się dziś Kongres Polskie Porty 2030. Ponad 900 reprezentantów polskiej branży morskiej rozmawia o problemach i szansach sektora oraz jego rosnącym znaczeniu dla gospodarki oraz bezpieczeństwa kraju i regionu.
Cztery polskie porty morskie o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej: Gdańsk, Gdynia, Szczecin i Świnoujście zawarły Porozumienie o Współpracy, które ma na celu wzmocnienie ich pozycji w europejskim oraz światowym systemie transportowo-logistycznym. Porozumienie otwiera drogę do wspólnego działania na rzecz konkurencyjności, bezpieczeństwa i odporności, infrastruktury portowej oraz technologii.
Port Gdańsk, na czele z prezes zarządu Dorotą Pyć, zaprasza na trzecią edycję konferencji Kongres Polskie Porty 2030, która odbędzie się w dniach 24–25 czerwca 2025 roku w hotelu Radisson Blu w Sopocie.
Kongres Polskie Porty 2030: bezpieczeństwo i infrastruktura, który odbędzie się 24-25 czerwca w Sopocie, otrzymał patronat polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
2024 rok przyniósł po raz kolejny dużo wydarzeń, którymi żyła branża morska w Polsce. Te, które mieściły się w gestii polskiego rządu, a w szczególności Ministerstwa Infrastruktury, podsumowujemy w rozmowie z odpowiedzialnym za kwestie morskie Sekretarzem Stanu w tymże resorcie Arkadiuszem Marchewką.
Udział w rynku 4 operatorów terminali, którzy są powiązani z przewoźnikiem, nadal rośnie i wzrósł 38,2 % w 2021 r. do 40,5 % w 2023 r. Podobna sytuacja ma miejsce wśród operatorów liniowych, z których 4 dominuje na rynku przewozów kontenerów. Operatorzy portów morskich i terminali muszą wziąć jeszcze pod uwagę fakt, że logistycy optymalizują morskie trasy dowozu obliczając ślad węglowy dla każdego towaru od drzwi do drzwi.
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Szef MON: zespół zadaniowy ds. programu ORKA przygotował rekomendacje dla rządu
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki