Specjalistyczna łódź ratownictwa wodno-ekologicznego, cztery zdalnie sterowane działka wodno-pianowe, trzy zapory przeciwrozlewowe, trzy ciężkie wozy bojowe oraz czternastu znakomicie wyszkolonych strażaków będzie chronić Morski Terminal Przeładunkowy ORLEN w Gdańsku. To siły i środki, przeznaczone do ochrony przeciwpożarowej i przeciwrozlewowej, którymi dysponuje jednostka LOTOS Straż.
Zaawansowanie budowy Morskiego Terminala Przeładunkowego Produktów Ropopochodnych ORLEN w Gdańsku przekracza już 90 procent. Trwają końcowe prace nad wyposażeniem obiektu, a latem 2024 roku na pomostach przeładunkowych 380-metrowego nabrzeża zainstalowano najważniejsze elementy terminala – 8 zautomatyzowanych ramion nalewczych (o masie około 18 ton każde), które posłużą do przeładunku surowców i produktów między statkami i instalacjami gdańskiej rafinerii.
Grupa Technologiczna ASE ogłosiła strategiczną współpracę z Schneider Electric, której celem jest modernizacja i zrównoważony rozwój polskich portów. Partnerstwo to skupia się na wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań technologicznych, które mają poprawić efektywność operacyjną i ekologiczność infrastruktury portowej.
Prace na budowie Morskiego Terminalu Przeładunkowego Grupy ORLEN na terenie rafinerii w Gdańsku nie zwalniają tempa. Zgodnie z harmonogramem, we wrześniu zakończył się istotny etap budowy - montaż pomp przeciwpożarowych, stanowiących część zautomatyzowanego systemu ochrony nabrzeża.
Morski Terminal Przeładunkowy, który Orlen buduje przy Rafinerii Gdańskiej na brzegu Martwej Wisły, ma ułatwić polskiemu koncernowi eksport własnych produktów i import potrzebnych komponentów, odciążyć bocznicę kolejową i pozwolić na zwiększenie marży.
Orlen zakończył montaż ośmiu zautomatyzowanych ramion nalewczych, o masie około 18 ton każde, które posłużą do przeładunku surowców i produktów między statkami i instalacjami rafinerii w Gdańsku. To kluczowy etap inwestycji w postaci budowy Morskiego Terminalu Przeładunkowego na Martwej Wiśle. Zaawansowanie realizacji tego projektu przekroczyło już 75%.
Trwa budowa Morskiego Terminala Przeładunkowego na Martwej Wiśle. Obecnie prowadzone są m.in. roboty podczyszczeniowe, do których wykorzystywane są wysokospecjalistyczne, nowoczesne maszyny, takie jak pogłębiarka Kraken czy koparka gąsiennicowa stojąca na pontonie Osiłku. Jednocześnie wykonywana jest konstrukcja stalowa i armatura technologiczna przyszłego terminala.
Na budowie Morskiego Terminala Przeładunkowego przy Rafinerii Gdańskiej toczą się intensywne prace. We wschodniej części nabrzeża oraz na pomostach komunikacyjnych, zamontowano balustrady. Prace żelbetowe dla całej inwestycji zostały zakończone, a na ul. Sztutowskiej zakończono budowę nowo zaprojektowanego przepustu. Co zaplanowano na kolejne tygodnie robót?
Wrzesień zakończył się jednym z ważniejszych wydarzeń dla biznesu - pierwszą edycją konferencji Green Energy Tricity (GET), która w dniach 26-27 września przekazała przedsiębiorcom takie tematy, jak: odnawialne źródła energii w kontekście technologicznym, magazynowanie ciepła, transformacja energetyczna mająca przynosić przedsiębiorcom zyski i oszczędności, technologia wodorowa i energetyka wiatrowa, obniżanie śladu węglowego w firmach czy obniżenie rosnących kosztów energii.
Branża morskiej energetyki wiatrowej w Polsce rozwija się w zawrotnym tempie. Nowa spółka, ASE Offshore, jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na kompleksowe usługi doradcze, konsultingowe i projektowe w tym dynamicznie ewoluującym sektorze.
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Na plaży w Lipawie został znaleziony dron. Łotweskie wojsko go zidentyfikowało
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
ARP S.A. podpisało trzy listy intencyjne w sektorze defence. Celem wzmocnienie krajowego potencjału obronnego