PMK
Mimo wzrostu w zamówieniach na tankowce i masowce w pierwszej połowie tego roku, ogółem liczba kontraktów na nowe statku spadła o ponad połowę w stosunku do tego samego okresu w 2015 roku.
Ogółem armatorzy złożyli 245 zamówień na statki, sporo mniej niż w 2015 roku, gdy ta liczba wyniosła 594. Z kolei w zeszłym roku armatorzy złożyli zamówienia na 254 jednostki.
Największym zainteresowaniem armatorów cieszyły się w tym roku tankowce, których zamówiono aż 145, co stanowi ponad połowę wszystkich zamówień. Dalej firmy kontraktowały budowę masowców (70) i gazowców (16). Bardzo mało zamówiono nowych kontenerowców, bo tylko dziesięć.
W porównaniu, w pierwszej połowie 2015 roku zamówiono aż 229 masowców, 181 tankowców i 90 kontenerowców. Dodatkowo złożono kontrakty na budowę 26 gazowców LNG.
Spadek w zamówieniach odnotowano także w sektorze offshore. I to duży, gdyż w tym półroczu nie zamówiono ani jednej jednostki tego typu, podczas gdy w 2015 roku zakontraktowano ich 50.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth