PMK
W 2016 roku rafinerie PKN Orlen i Grupy Lotos wyprodukowały łącznie 25,11 mln m3 paliw, o prawie 2 proc. mniej niż w 2015 roku. Na spadek złożyła się głównie niższa produkcja oleju napędowego i ciężkiego oleju opałowego.
Wzrosła za to produkcja benzyn silnikowych (o 1 proc., do 5,64 mln m3), gazu płynnego (o 17 proc., do 718 tys. m3), paliwa lotniczego Jet (o 8 proc., do 1,45 mln3) oraz lekkiego oleju opałowego (o 16 proc., do 629 tys. m3).
W krajowych rafineriach spadła tylko produkcja diesla (o 3 proc., do 13,96 mln m3) oraz ciężkiego oleju opałowego (o 12 proc., do 2,71 m3).
Według Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN), te wyniki są zgodne z trendami popytowymi występującymi na krajowym rynku. Zarazem jednak jasno widać oddziaływanie szarej i czarnej strefy na wyniki produkcyjne polskich rafinerii.
Produkcja paliw wyraźnie wzrosła w drugiej połowie zeszłego roku, czego powodem jest większe zapotrzebowanie na produkty z oficjalnej sieci dystrybucji w związku z wejściem w życie „pakietu paliwowego”. Ograniczenie produkcji ciężkiego oleju opałowego zostało spowodowane obniżeniem przerobu ropy w krajowych rafineriach.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth