PMK
Ørsted podpisał umowę sprzedaży 50 proc. udziałów w morskiej farmie wiatrowej Hornsea 1 o mocy 1,218 MW. Udziały w dopiero powstającej farmie wiatrowej, mającej być największą na świecie, nabył koncern Global Infrastructure Partners (GIP).
W ramach umowy Ørsted będzie odpowiadał za konstrukcję farmy i zapewni długofalowy serwis i zarządzanie obiektem.
- To jest nasza trzecia współpraca z GIP i cieszymy się, że jeden z największych na świecie funduszy infrastrukturalnych jest partnerem, w tym, co będzie największą na świecie przybrzeżną farmą wiatrową. Hornsea 1 jest przełomową transakcją, która stworzy znaczną wartość dla naszych akcjonariuszy i ograniczy ekspozycję pojedynczych aktywów – powiedział Ole Kjems Sørensen. wiceprezes Ørsted.
Farma wiatrowa ma składać się z ponad 300 turbin o wysokości co najmniej 190 metrów - więcej niż słynny budynek "Gherkin" w londyńskim City - rozmieszczonych na przestrzeni niespełna 800 kilometrów kwadratowych w pobliżu miasta Grimsby na zachodnim wybrzeżu Wielkiej Brytanii.
Po pełnym uruchomieniu - szacowanym na rok 2022 lub 2023 - farma będzie produkować około 1,6 gigawata energii elektrycznej - wystarczająco dużo, aby zasilać blisko dwa miliony gospodarstw domowych i porównywalnie do tego, ile ma generować planowana elektrownia atomowa Hinkley C. Według rządowych szacunków, w 2020 roku energia wiatrowa będzie stanowić 10 proc. miksu energetycznego Wielkiej Brytanii.
W ramach żartobliwego nawiązania do trwających Igrzysk Olimpijskich w Rio, ministerstwo ds. biznesu, energii i strategii przemysłowej policzyło, że taki zasób energii wystarczyłby do 150-krotnego powtórzenia ceremonii otwarcia i zamknięcia londyńskich igrzysk sprzed czterech lat.
Za realizację projektu będzie odpowiedzialna kontrolowana przez duński rząd firma Dong Energy, która jest również wykonawcą podobnego projektu na 174 turbiny (1,2 GW) w tej samej lokalizacji, która powinna być funkcjonalna w 2020 roku. Docelowo inwestor liczy na zbudowanie do 2025 trzech instalacji obok siebie, produkujących łącznie nawet do 6 gigawatów.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth