mk
Szczecińska firma EuroAfrica poprzez spółkę EuroAfrica Shipping Lines Cyprus Ltd. zakupiła we Włoszech prom Puglia. Jednostka po planowanym remoncie zasili flotę Unity Line. Obecnie pod marką Unity Line pływają cztery statki należące do PŻM oraz 3 czarterowane od EuroAfrica. Wszystkie promy obsługują połączenia ze Świnoujścia do Ystad i Trelleborga.
Zakup jest reakcją na rosnący rynek przewozów promowych na Południowym Bałtyku i konieczność wymiany floty. Nowy nabytek prawdopodobnie zastąpi wysłużony już prom Kopernik.
Statek zbudowany został w 1995 w włoskiej stoczni Fincantieri. Jest to siostrzana jednostka promu Galileusz należącego do EuroAfrica i pływającego obecnie w barwach Unity Line. Puglia ma długość ok. 150 m, szerokość 23,40 m, nośność ok. 7300 ton i pojemności brutto blisko 14 400 jednostek. Prom pomieści 99 pasażerów, ma linie ładunkową ro-ro o łącznej długości 1780 m i osiąga predkość 17 węzłów.
Unity Line to spółka zależna Polskiej Żeglugi Morskiej zarządzająca flotą siedmiu promów. Promy Polonia, Skania, Gryf i Wolin należą do PŻM, a pozostałe trzy - Galileusz, Jan Śniadecki i Kopernik są własnością Euroafrica Shipping Lines. Unity Line jest największym operatorem na liniach promowych z polskich portów.
EuroAfrica powstała 1 września 1991 roku na bazie Szczecińskiego oddziału Polskich Linii Oceanicznych. Od 2010 roku jest spółką Grupy Kapitałowej Hass Holding Limited. Obecnie armator zarejestrowany jest na Cyprze (EuroAfrica Shipping Lines Cyprus Ltd.).W Szczecinie pozostawił działalność zarządu flotą poprzez spółkę EuroAfrica Services Ltd. sp. z o.o. Oddział w Polsce. Od ponad dwudziestu pięciu lat podstawową działalnością Euroafrica jest świadczenie usług przewozów morskich ładunków. Portami bazowymi wszystkich serwisów są porty polskie. Aktualnie obsługiwane są regularne linie z następującymi krajami: Wielką Brytanią, Szwecją oraz Afryką Zachodnią – z portów bałtyckich i zachodnioeuropejskich. Euroafrica eksploatuje 12-14 statków, a struktura floty pozwala na obsługę różnych ładunków: konwencjonalnych ( w tym sztuk ciężkich i ponadgabarytowych), kontenerów, samochodów ciężarowych, zestawów drogowych i wagonów kolejowych.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek