• <

Wynik wyszukiwania - "reefer" - Wiadomości

Hague-Visby Rules – Paramount Clause

Obok obowiązywania Reguł Hasko-Visbijskich 1924/1968/1979 z mocy prawa (na podstawie ratyfikacji przez dane państwo Konwencji Brukselskiej z 1924 z ewentualnymi zmianami 1968/1979 - o ujednostajnieniu niektórych zasad dotyczących konosamentów, lub na podstawie inkorporacji Reguł do danego systemu prawnego na podstawie ustaw krajowych – np. COGSA 1971/MSA 1981 w prawie angielskim), Reguły mogą zostać inkorporowane do danej umowy przewozu (contract of affreightment) w drodze odrębnej, umownej klauzuli.
29.01.2024

„Paramount clause” – czarter, konosament

Zgodnie z art. I (b) Reguł Hague-Visby 1924/1968 (COGSA 1971) mają one zastosowanie „to contracts of carriage covered by a bill of lading or any similar document of title in so far as such document relates to the carriage of goods by sea, including any bill of lading or any similar document as aforesaid issued under or pursuant to a charterparty from the moment at which such bill of lading or similar document of title regulates the relationship between a carrier and a holder of the same”.
13.11.2023

Kosztowna emisja CO2 dla zbiornikowców i kontenerowców. 8,4 mld EUR do 2026 r. wydadzą operatorzy flot handlowych

W 2024 r. rachunek za regulacje EU ETS będzie kosztował operatorów transportu morskiego ze statkami powyżej 500 tys. GT około 3 mld EUR. Do 2026 r. operatorzy zajmujący się transportem morskim będą musieli wydać 8,4 mld EUR na unijną opłatę uprawnień do emisji CO2 – informuje portal Trade Winds Benjamin Gibson z Hecla Emissions Management. Szczególnie kosztowna będzie emisja CO2 dla operatorów zbiornikowców i kontenerowców.
07.07.2023

„CMA CGM LIBRA” [2020] – niezdatność statku do żeglugi

Od przeszło 60 lat orzecznictwo i doktryna angielska miały jasno ustalone zasady dotyczące dwóch zasadniczych pojęć „zdatność statku do żeglugi” („seaworthiness”) oraz tzw. „błędu nautycznego” („nautical fault”). Orzeczenie w sprawie „Alize 1954 v Allianz Elementar Versicherungs AG” (The „CMA CGM LIBRA”) [2020] EWCA Civ 293, podjęło próbę zrewidowania ustalonych dotąd zasad (i wzajemnej interrelacji pomiędzy tymi zasadami) wzbudzając powszechne zainteresowanie (a i zaniepokojenie) armatorów.
10.03.2023

Port Antwerpia-Brugia pierwszym portem, który wprowadził certyfikat PKB dla dystrybucji farmaceutyków

Dystrybucja produktów farmaceutycznych wymaga szczególnego postępowania. Sposób ten jest określony w wytycznych GDP (Good Distribution Practice). Port w Antwerpii-Bruges jako pierwszy na świecie przełożył te zasady na sferę morską, aby w całym łańcuchu logistycznym działać zgodnie z tymi europejskimi zasadami GDP.
25.09.2022

Konosament imienny – straight bill of lading

W tradycyjnym ujęciu common law, konosamentami sensu stricte (tj. papierami wartościowymi – „negotiable document of title”) jest tylko konosament na zlecenie („order B/L”) oraz konosament na okaziciela („bearer B/L”).
20.04.2022

Hongkong: kontenery chłodnicze jako kostnice

W Hongkongu znów rośnie liczba zgonów spowodowanych koronawirusem. Miejscowe kostnice przechowują zwłoki zmarłych w kontenerach chłodniczych.
10.03.2022

CEVA Logistics w Afryce. Nowe urządzenia do załadunku ryb w porcie w Abidżanie

CEVA Logistics umacnia swoją pozycję na afrykańskim rynku usług logistycznych. Firma notuje rozwój usług dedykowanych obsłudze towarów wrażliwych i łatwo psujących. Inwestycja w nowe urządzenia do załadunku ryb świeżych zwiększa wydajność dostaw eksportowych z Wybrzeża Kości Słoniowej.
18.11.2021

Filipiny wysyłają własne statki do USA po raz pierwszy od 45 lat

W zeszłym tygodniu z Filipin w bezpośrednią podróż do Stanów Zjednoczonych wyruszył pierwszy od 45 lat statek. To odpowiedź wyspiarzy na wysokie koszty żeglugowe i problemy z brakiem miejsc na statkach płynących do USA i zawijających do filipińskich portów po drodze.
04.10.2021

Maersk sprzedał spółkę produkującą kontenery

AP Moller – Maersk sprzedał swoją produkującą kontenery chłodnicze spółkę China International Marine Containers (CIMC) za ponad 987 milionów dolarów.
29.09.2021

Terminal kontenerowy Kanału Sueskiego zyskuje na 60-milionowej modernizacji

Łącznie zainwestowano 60 milionów dolarów w kilka dużych projektów modernizacyjnych w terminalu kontenerowym Kanału Sueskiego, kluczowym obiekcie w południowym i wschodnim regionie Morza Śródziemnego.
29.08.2021

Wilson - Short Sea Shipping po norwesku

Przedstawiamy kolejny artykuł z cyklu tekstów przedstawiających floty armatorów, których statki zawijają do polskich portów. Tym razem zaprezentujemy norweską grupę żeglugową Wilson, której kabotażowce są częstymi gośćmi naszych rodzimych portów i stoczni.
03.05.2021

HMM Nuri pierwszym z megakontenerowców o wielkości 16 000 TEU od Hyundai Heavy Industries

Jednostka HMM Nuri ma długość 366 metrów, pojemność 16010 TEU, płuczki z otwartą pętlą (jak pozostałe jednostki z tej serii) oraz 1200 przyłączy (reefer plugs). Jednostki są wyposażone w nowoczesne systemy mocowania kontenerów, w tym odporne na silny wiatr, mosty mocujące.
23.03.2021

„Green Italia” – norweski chłodniowiec zarządzany przez polską spółkę

Przedstawiamy kolejny z artykułów dotyczących analiz flot armatorów, których statki przypływają do polskich portów. Tym razem zostaliśmy zaproszeni na pokład m/v „Green Italia” - chłodniowca, czyli statku do przewozów ładunków chłodzonych i mrożonych z floty Green Reefers. Oprócz tego, że jednostka tego armatora zawinęła do polskiego portu, to powiązanie z naszym krajem jest jeszcze większe niż mogłoby się wydawać. Otóż zarządzającym tym statkiem jest spółka Green Management z Gdyni.
31.01.2021

Port Gdynia – ekspresowe tempo od prawie 100 lat

Pomimo pandemii Port Gdynia osiągnął w 2020 roku wzrost w ilości przeładunków a prowadzone i planowane ambitne inwestycje przez ten niespełna stuletni port zapowiadają dalszy jego intensywny rozwój.
28.01.2021

Największy polski port i okno na świat

Wraz z nowym rokiem rozpoczynamy kolejny cykl artykułów, dotyczących polskich portów i realizowanych z nich połączeń żeglugowych. Rozpoczynamy od Gdańska, który w ostatnim dziesięcioleciu rozwinął się w oszołamiającym tempie, stając się największym polskim portem i jednym z największych na Bałtyku oraz Europie.
31.12.2020

Bananowy serwis w Porcie Gdańsk (foto, wideo)

Nawet 3400 ton bananów tygodniowo trafia do gdańskiego portu w ramach regularnego serwisu. Za operacje przeładunkowe przy nabrzeżu Wolnego Obszaru Celnego (WOC) odpowiada spółka Cargofruit. O tym, jak wymagającym towarem są owoce, drodze, którą musi przebyć każdy banan zanim trafi do naszych rąk i planowanych, dużych inwestycjach opowiedział nam dyrektor Cargofruit, Laszlo Irsa.
01.07.2020

Kolejne przejęcia i strategiczne inwestycje - CEVA Logistics przedstawia plany ekspansji w Afryce

CEVA Logistics, wiodący globalny operator logistyczny, rozpoczął realizację planu dynamicznej ekspansji w Afryce. Dzięki kolejnym przejęciom, strategicznym inwestycjom i rozszerzaniu działalności o nowe kraje firma chce stać się wiodącym graczem na całym afrykańskim rynku usług logistycznych.
24.06.2020

„Adam Asnyk” - statek Chipolbroku przywozi kolejny ładunek elementów wież wiatrowych (foto, wideo)

25 maja do gdyńskiego portu zawitał „Adam Asnyk” - wielozadaniowy statek Polsko Chińskiego Towarzystwa Okrętowego „Chipolbrok”, który przywiózł kolejną partię elementów wież wiatrowych. Główna operacja wyładunkowa została przeprowadzona przy nabrzeżu Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w ciągu zaledwie jednej doby, po czym jednostka została przeholowana na nabrzeże Rumuńskie celem przeprowadzenia dalszych operacji przeładunkowych. Wyjście statku z portu nastąpiło 27 maja późnym wieczorem tak, aby około północy minąć Hel i
01.06.2020

Evergreen zamówił ponad 1800 kontenerów chłodniczych od Maersk Container Industry

Tajwańska firma żeglugowa Evergreen Marine Corp. zamówiła 1800 reeferów typu Star Cool od Maersk Container Industry (MCI) w związku z rosnącym zapotrzebowaniem na przewóz zamrożonych towarów.
06.04.2020

Pracowity rok w Stoczni Remontowej Nauta

Ostatnie dni roku w Stoczni Remontowej Nauta upływają pod znakiem bardzo intensywnych prac. Zajętych jest aż 18 doków a zakres remontów obejmuje zarówno modernizacje małych jednostek, jak i zaawansowane przebudowy dużych statków.
18.12.2019

Pracowity rok w Stoczni Remontowej Nauta (foto, wideo)

Ostatnie dni roku w Stoczni Remontowej Nauta upływają pod znakiem bardzo intensywnych prac. Zajęte są wszystkie nabrzeża a zakres remontów obejmuje zarówno modernizacje małych jednostek, jak i zaawansowane przebudowy dużych statków.
18.12.2019

Terminal kontenerowy Kanału Sueskiego będzie oferował bazę remontową dla wszystkich armatorów kontenerowców chłodniczych

Egipski Suez Canal Container Terminal (SCCT) będzie oferował bazę remontową wszystkim armatorom reeferów. Dotąd z takiej usługi korzystały tylko statki duńskiego Maerska.
21.08.2019

Segment kontenerów chłodniczych przeżywa obecnie wyraźny wzrost

Podczas gdy udział ładunków przewożonych drogą morską w kontenerach zwiększa się w skali świata nieznacznie, segment kontenerów chłodniczych przeżywa obecnie wyraźny wzrost. Do tego stopnia, że eksperci obawiają się wystąpienia wąskich gardeł w zakresie przepustowości.
21.08.2019

Pierwszy w ramach nowego serwisu statek z bananami zawinął do Portu Gdańsk (foto, wideo)

Pierwszy w ramach nowego serwisu statek z bananami w Porcie Gdańsk. Jednostka Comoros Stream w nocy z soboty na niedzielę przywiozła z Ameryki Środkowej 150 tys. kartonów tych owoców, inaugurując w ten sposób połączenie, w ramach którego do Portu Gdańsk co tydzień będzie przypływało ok. 4 tys. t bananów. Za operacje przeładunkowe przy nabrzeżu Wolnego Obszaru Celnego (WOC) odpowiada spółka Cargofruit.
19.08.2019

Hamburg Süd ochrzcił kolejny statek polarny

Niemiecki armator, Hamburg Süd, ochrzcił swój najnowszy kontenerowiec klasy polarnej - Polar Ecuador. Ceremonia chrztu odbyła się 20 maja w Belgian New Fruit Wharf w belgijskiej Antwerpii.
21.05.2019

Wysokie ceny paliwa przejadły zyski Yang Ming

Tajwańskie Yang Ming Marine Transport Corporation zanotowało stratę w 2018 roku, mimo wzrostu przychodów.
25.03.2019

Yang Ming zwodował dwa nowe kontenerowce o ładowności 14 tysięcy TEU

Yang Ming powiększył swoją flotę o dwa kolejne kontenerowce o ładowności 14 tys. TEU. Jednostki zostały wybudowane przez stocznię Imabari Shipbuilding. We wtorek (5 marca) statki otrzymały nazwy: YM Warranty i YM Wellspring.
06.03.2019

Gdyńska firma tworzy rozwiązania dla światowych armatorów

Produkują elektroniczne systemy morskie i urządzenia, które monitorują oraz pokazują, jak pracuje statek i jak można zoptymalizować i usprawnić jego działanie. Z ich rozwiązań korzystają armatorzy i przedsiębiorstwa z branży morskiej na całym świecie. Ostatnio stworzyli aplikację Voyage Tracker, dzięki której można śledzić trasę Rejsu Niepodległości. Firma Enamor specjalizuje się w elektronice, nawigacji i automatyce morskiej. Swój biznes prowadzi właśnie w Gdyni. Tutaj od początku działa i tu powstają jej produkty.
18.06.2018

Olbrzymi transport polskiego mrożonego drobiu i wieprzowiny z Gdyni do Kongo (foto)

Największy w historii spółki Polska Meat transport mrożonego drobiu i wieprzowiny z Gdyni do Afryki. W środę z Portu Gdynia wypłynie do Kongo statek chłodniczy w całości wypełniony zamrożonym mięsem z Polski. Załadunek odbywał się 24 h na dobę i trwał niemalże 5 dni.
27.03.2018

Są pierwsze oskarżenia w sprawie firm złomujących statki na azjatyckich plażach

Spór między firmą GMS i organizacją NGO Shipbreaking Platform prawdopodobnie skończy się w sądzie. NGO oskarża GMS o umożliwianie rozbieranie statków na plaży w paru osobnych incydentach.
07.03.2018

Port załadunku statku – obowiązki przewoźnika

Precedens „E.L. Oldendorff & Co. GmbH v Tradax Export S.A.” („The Johanna Oldendorff”) [1973] AC 479 [1973] 2 Lloyd’s Rep. 285; podzielił cały proces wykonania umowy przewozu ładunków morzem (w ujęciu angielskim – szeroko pojętego „contract of affraightment”) na cztery zasadnicze etapy: 1. podróż statku do portu załadunku; 2. czynności załadunkowe; 3. podróż statku związaną z przewozem załadowanego ładunku do portu przeznaczenia; 4. wyładunek w celu wydania ładunku. W niniejszym opracowaniu zajmiemy się pierwszym et
05.03.2018

Zobowiązanie do wykonania podróży morskiej – „with reasonable dispatch”

Obok obowiązku dopilnowania, by przed rozpoczęciem podróży statek był zdatny do żeglugi („seaworthiness”) oraz aby w trakcie podróży statek nie zboczył z trasy umownie przewidzianej dla danego zafrachtowania („deviation”) – obowiązek armatora wykonania podróży z należytą, racjonalnie uzasadnioną szybkością („reasonable dispatch”) należy do tak zwanych zasadniczych „common law”, obowiązków kontraktowych „necessary to give business officers to the contract” [„MacAndrew v Chapple” (1866) L.R.1.C.P 643].
30.09.2017

Duże przejęcie na norweskim rynku żeglugi

Firma logistyczna Samskip ogłosiła, że zakupiła spółkę żeglugową Nor Lines AS w celu rozwinięcia swoich działów żeglugi i transportu w Norwegii. Nor Lines było wcześniej własnością DSD Group i generowało zysk 110 mln euro.
25.07.2017

Samskip otwiera biuro logistyczne w Gdańsku

Samskip, globalna firma logistyczna z główną siedzibą w Rotterdamie, otwiera biuro w Gdańsku. Trójmiejski oddział będzie obsługiwał procesy z zakresu zarządzania frachtem morskim, odprawami celnymi, obsługą agencyjną statków, przechowywaniem ładunków w warunkach chłodniczych. Głównym przedmiotem działań Samskip Gdańsk będą ryby.
11.03.2017

Poznajmy największe porty i terminale kontenerowe z każdego kontynentu: Ameryka Łacińska

Wraz z rozwojem popularności przewozu drobnicy w kontenerach na świecie pojawiło się mnóstwo terminali przeznaczonych tylko do obsługi tych ładunków. Dziś przyjrzymy się bliżej obiektom położonym w Ameryce Łacińskiej.
31.01.2017

Poznajmy największe porty i terminale kontenerowe z każdego kontynentu: Afryka (foto)

Wraz z rozwojem popularności przewozu drobnicy w kontenerach na świecie pojawiło się mnóstwo terminali przeznaczonych tylko do obsługi tych ładunków. Dziś przyjrzymy się bliżej obiektom położonym w Afryce.
25.01.2017

Green Costa Rica dostęny dla zwiedzających

W sobotę 25 czerwca dzięki firmie członkowskiej KIGM Green Managment będzie można zwiedzić statek handlowy typu reefer Green Costa Rica zacumowany przy Nabrzeżu Angielskim, Dalmor. Będzie to niepowtarzalna okazja zobaczenia statku handlowego, który jest w czynnej służbie.
23.06.2016

Akademia Morska w Gdyni poszerza ofertę szkoleniową

Dwa wysokospecjalistyczne, autorskie programy szkoleń wprowadzone ostatnio do oferty szkoleniowej Studium Doskonalenia Kadr Akademii Morskiej w Gdyni, opracowane zostały w ścisłej kooperacji z przedstawicielami dwóch renomowanych norweskich firm armatorskich.
04.05.2016

Homary prosto z wody, czyli nowoczesny przewóz skorupiaków kontenerami (wideo)

Francuski armator CMA CGM stworzył nową generację kontenerów chłodniczych (reeferów) do przewozu homarów w wodzie odwzorowującej ich naturalne warunki środowiskowe. Oznacza to koniec mrożenia tych skorupiaków.
27.04.2016

Pożar na statku w doku Stoczni Gryfia

Pali się statek Green Klipper, który cumuje w doku Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia.
22.04.2016

Remont chłodnicowca w MSR Gryfii

Chłodnicowiec Green Klipper, należący do norweskiego armatora Green Reefers AS, przechodzi rozległy remont w Morskiej Stoczni remontowej Gryfia w Szczecinie.
12.04.2016

Konosament – inkorporacja czarterowej klauzuli arbitrażowej i prawa właściwego – analiza sprawy „The Golden Endurance”.[1]

Ładunek spaletyzowanych otrębów pszennych (6.489,95 mt) został załadowany na statek ,,Golden Endurance” w czerwcu i lipcu 2013 r. w trzech portach załadunkowych – Gabon (Owendo), Togo (Lome) oraz Ghana (Takoradi) z portem przeznaczenia w Maroko. W związku z załadunkiem wystawione zostały trzy „sety” konosamentów, które określone zostały jako: ,,konosamenty z Owendo” wydane w dn. 27.06.2013 r. ,,konosamenty z Lome” wydane w dn. 22.07.2013 r. oraz ,,konosamenty z Takoradi” wydane w dn. 22.07.2013 roku. Wszystkie ww. konosame
05.03.2016

Zmiażdżone kontenery. Niebywały wypadek (wideo)

Dwa kontenery należące do MAERSK Reefer spadły na sąsiadujący statek
03.03.2016

Polacy z DNVGL w ciągu 5 lat wprowadzą zdalnie monitorowaną siłownię statku

Po wprowadzeniu symulatora i dronów do inspekcji statków, specjaliści z polskiego oddziału DNVGL pracują nad zdalnie monitorowaną siłownią - rozmawiamy z Inacio Golebskim, Wiceprezesem Zarządu DNVGL.
28.02.2016

Maersk Line ogłasza nowy serwis z Kolumbii do Europy

Maersk Line uruchamia cotygodniowy serwis pomiędzy Santa Marta i Turbo w Kolumbii oraz Europą Północną: The Colombia Express.Nowy serwis przygotowany jest pod kątem wysyłek towarów chłodzonych.
03.02.2016

APM Terminals przejmuje terminal kontenerowy we Włoszech

Należąca do grupy Møller-Maersk, spółka APM Terminals kupiła 100% udziałów w terminalu Vado Ligure Reefer Terminal, usytuowanym we włoskim porcie Vado Ligure. Warunki i cena transakcji nie zostały ujawnione.
12.08.2015

Nowe połączenie intermodalne - rozmowa z Kamilem Skonecznym z Morskiej Agencji Gdynia

O nowym projekcie intermodalnym rozmawiamy z Kamilem Skonecznym, Rail Operation Managerem Kamilem Skonecznym z Morskiej Agencji Gdynia.
07.07.2015

System NAVDEC pływa już na 12 statkach

NAVDEC jest opracowanym na Wydziale Nawigacyjnym AM w Szczecinie i wdrażanym przez spółkę Sup4Nav systemem wspomagania decyzji w rozwiązywaniu sytuacji kolizyjnych na morzu.
10.06.2015

Kapitanowie trenują

Wysokie kwalifikacje profesjonalne kadr oficerskich floty handlowej, w tym świadome i w pełni odpowiedzialne podchodzenie do obowiązków, to czynniki warunkujące bezpieczną, przyjazną środowisku i ludziom żeglugę. Ciągła weryfikacja umiejętności personelu pływającego, nadążanie za zmieniającą się techniką, realiami żeglugi, przepisami, procedurami są stałą troską renomowanych przedsiębiorstw armatorskich.Na stojącym w Gdyni statku „Antares” powstało centrum treningowe dla załóg pracujących we flocie, zarządzanej przez g
09.06.2015

Prawo Morskie: Demurrage - zmora importera

O tym, że w transporcie morskim liczy się czas, wie każdy importer. Kupiony towar, ma być dostarczony w określone miejsce w określonym czasie, tak aby możliwa była realizacja szerszego łańcucha dostaw.
09.09.2014

Seago Line uruchamia bezpośredni serwis z Polski do Maroka

29 października armator Seago Line, spółka grupy A.P. Møller-Maersk obsługująca połączenia w Europie i w basenie Morza Śródziemnego, uruchomiła pierwszy bezpośredni i najszybszy na rynku, cotygodniowy serwis na trasie Polska-Maroko-Polska. Seago Line oferuje niespotykany dotychczas 10-dniowy czas tranzytu, a brak przeładunków na trasie minimalizuje ryzyko dodatkowych opóźnień.
30.10.2013

Remont chłodniowca Green Maloy w SMW SA

W Stoczni Marynarki Wojennej dobiega końca remont chłodniowca „Green Maloy” norweskiego Armatora Green Reefers.
20.10.2013

I. Kuligowski: Chcemy przenieść 20 statków pod polską banderę, ustawy na to nie pozwalają...

My mamy bardzo poważny problem w Polsce, bo nikt tak właściwie nie rozumie jak dzisiejsza żegluga pracuje. My wciąż patrzymy na armatora jako główną postać. W rzeczywistości to armatorem może być firma ubezpieczeniowa, pension fund, czy inna organizacja.
21.06.2012

Szkoła Morska w Gdyni- stawiamy na rentowne wydziały.

Specjaliści z agencji crewingowych oceniają, że liczba chętnych na związanie swojej przyszłości z branżą morską jest obecnie ustabilizowana. Dawno minęły już czasy, gdy trzeba było zachęcać młodych ludzi do składania podań na kierunki przygotowujące do podjęcia pracy na morzu. Patent oficerski stał się przepustką do kariery i stabilizacji finansowej. Obok państwowych akademii swoje usługi zaczęły też oferować prywatne szkoły i uczelnie. Jedną z nich jest Szkoła Morska w Gdyni.
04.04.2012

O transporcie morskim z Chin

Importować każdy może.Niniejszy mini poradnik traktuje o tej właśnie kwestii. Wyjaśnia podstawowe zasady i terminy związane z transportem morskim z Chin i nie tylko. Mają one też zastosowanie ogólne, uwzględniają jednak specyfikę fabryki świata. Tekst przeznaczony jest raczej dla importerów początkujących. Czy to młodych biznesmenów analizujących koszty z alibaba.com vs allegro.pl, z których twynikają 200-500% profity, czy też stabilnych firm sięgających po raz pierwszy po dostawców zza mórz. Doświadczeni importerzy raczej nie z
23.02.2010

Wynik wyszukiwania - Katalog firm

Dziękujemy za wysłane grafiki.