• <
port_szczecin_1100x200_2021_top_porty

Nowe połączenie intermodalne - rozmowa z Kamilem Skonecznym z Morskiej Agencji Gdynia

07.07.2015 08:50 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Nowe połączenie intermodalne - rozmowa z Kamilem Skonecznym z Morskiej Agencji Gdynia
Nowe połączenie intermodalne - rozmowa z Kamilem Skonecznym z Morskiej Agencji Gdynia - GospodarkaMorska.pl

O nowym projekcie intermodalnym rozmawiamy z Kamilem Skonecznym, Rail Operation Managerem Kamilem Skonecznym z Morskiej Agencji Gdynia.

- Morska Agencja Gdynia to przede wszystkim shipping?

- Niewątpliwie z tego jesteśmy najbardziej znani. Agencje Statków, crewing, usługi maklerskie, obsługa elektrowni wiatrowych. Ale MAG to też magazyny, składy celne, własny tabor pojazdów, transport kontenerów drogą morską a nawet własny terminal morski w Darłowie. Teraz skupiamy się na rozwoju kolei.

- Skąd pomysł na wprowadzenie transportu kolejowego w Morskiej Agencji Gdynia?

- Transport kolejowy w naszej firmie istnieje od dawna. MAG posiada swój oddział kolejowy w Małaszewiczach który organizuje regularne transporty pomiędzy Niemcami, Polską i naszymi wschodnimi sąsiadami. Zamówione przez nas pociągi docierają  nawet do Turcji czy też Gruzji. Kiedy posiada się swój bardzo dobrze działający oddział w największym suchym porcie w Europie, to transport pomiędzy dalekim wschodem a Europą musi znaleźć się w naszym portfelu usług kolejowych.

- Co możecie zaoferować na polskim rynku logistycznym?

- Przede wszystkim oferujemy aż siedem terminali kolejowych w Chinach z których klient może dokonać importu do Polski. To największa sieć połączeń na rynku. Zależało nam na tym, aby nie ograniczać się na eksporcie tylko z jednej prowincji, ale by zaoferować usługę door to door z każdego regionu Chin. W Polsce kontenery jak i drobnica kolejowa trafiają do Małaszewicz i Warszawy. Ale nie zamykamy się tylko na Polskę.

- To znaczy?

- W samej Europie oferujemy połączenia pomiędzy Chinami a Niemcami, Włochami, Francją a nawet Hiszpanią. Ale Europa to nie wszystko. Obecnie prowadzimy rozmowy z klientami którzy mają ładunki pomiędzy krajami WNP a także Pakistanem i Indiami. Te kierunki również obsługujemy kolejowo.

- Czy to połączenia wyłącznie na papierze?

- Zdecydowanie nie. Naszym pierwszym klientem została francuska fabryka, i to do Francji właśnie wysłaliśmy pierwsze kontenery koleją z Chin. Jak widać logistyka nie zna granic, wszystko to kwestia profesjonalizmu i zaufania.

- Na czym chcecie się teraz najbardziej skupić?

- Obecnie mamy trzy priorytety. Zwiększenie importu z Chin do Polski, eksport towarów w reeferach do Chin które również oferujemy, oraz pomyślne zakończenie negocjacji dotyczących transportów z Polski do WNP.

- Reefery do Chin?

- Tak. Najwyższy czas aby polska żywność była masowo eksportowana do Państwa Środka. Kolej ze swoim czasem przejazdu i temperaturą kontrolowaną to idealne rozwiązanie dla produktów spożywczych. Myślę że już wkrótce hasło „dobre po polskie” wejdzie do powszechnego użycia w Azji.

Bollore Logistics
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 36141,00 $ tona 0,49% 2 sie
 Cynk 3043,00 $ tona 0,13% 2 sie
 Aluminium 2635,00 $ tona 0,42% 2 sie
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.