O nowym projekcie intermodalnym rozmawiamy z Kamilem Skonecznym, Rail Operation Managerem Kamilem Skonecznym z Morskiej Agencji Gdynia.
- Morska Agencja Gdynia to przede wszystkim shipping?
- Niewątpliwie z tego jesteśmy najbardziej znani. Agencje Statków, crewing, usługi maklerskie, obsługa elektrowni wiatrowych. Ale MAG to też magazyny, składy celne, własny tabor pojazdów, transport kontenerów drogą morską a nawet własny terminal morski w Darłowie. Teraz skupiamy się na rozwoju kolei.
- Skąd pomysł na wprowadzenie transportu kolejowego w Morskiej Agencji Gdynia?
- Transport kolejowy w naszej firmie istnieje od dawna. MAG posiada swój oddział kolejowy w Małaszewiczach który organizuje regularne transporty pomiędzy Niemcami, Polską i naszymi wschodnimi sąsiadami. Zamówione przez nas pociągi docierają nawet do Turcji czy też Gruzji. Kiedy posiada się swój bardzo dobrze działający oddział w największym suchym porcie w Europie, to transport pomiędzy dalekim wschodem a Europą musi znaleźć się w naszym portfelu usług kolejowych.
- Co możecie zaoferować na polskim rynku logistycznym?
- Przede wszystkim oferujemy aż siedem terminali kolejowych w Chinach z których klient może dokonać importu do Polski. To największa sieć połączeń na rynku. Zależało nam na tym, aby nie ograniczać się na eksporcie tylko z jednej prowincji, ale by zaoferować usługę door to door z każdego regionu Chin. W Polsce kontenery jak i drobnica kolejowa trafiają do Małaszewicz i Warszawy. Ale nie zamykamy się tylko na Polskę.
- To znaczy?
- W samej Europie oferujemy połączenia pomiędzy Chinami a Niemcami, Włochami, Francją a nawet Hiszpanią. Ale Europa to nie wszystko. Obecnie prowadzimy rozmowy z klientami którzy mają ładunki pomiędzy krajami WNP a także Pakistanem i Indiami. Te kierunki również obsługujemy kolejowo.
- Czy to połączenia wyłącznie na papierze?
- Zdecydowanie nie. Naszym pierwszym klientem została francuska fabryka, i to do Francji właśnie wysłaliśmy pierwsze kontenery koleją z Chin. Jak widać logistyka nie zna granic, wszystko to kwestia profesjonalizmu i zaufania.
- Na czym chcecie się teraz najbardziej skupić?
- Obecnie mamy trzy priorytety. Zwiększenie importu z Chin do Polski, eksport towarów w reeferach do Chin które również oferujemy, oraz pomyślne zakończenie negocjacji dotyczących transportów z Polski do WNP.
- Reefery do Chin?
- Tak. Najwyższy czas aby polska żywność była masowo eksportowana do Państwa Środka. Kolej ze swoim czasem przejazdu i temperaturą kontrolowaną to idealne rozwiązanie dla produktów spożywczych. Myślę że już wkrótce hasło „dobre po polskie” wejdzie do powszechnego użycia w Azji.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?