Dążąc do skończenia z zależnością od od rosyjskiego gazu, rząd w Berlinie zamierza wprowadzić nowe przepisy, które umożliwią wywłaszczenie nieruchomości w celu podłączenia podmorskich terminali gazu płynnego do sieci.
Nowe prawo mogłoby umożliwić wykorzystanie części nieczynnych gazociągów Nord Stream 1 i 2 celem połączenia terminalu z brzegiem. Projekt ustawy, który ma zostać uzgodniony przez rząd, umożliwi (gdy będzie to konieczne) wywłaszczenie obiektów ruchomych do budowy gazociągów lub powiązanej z nimi infrastruktury. Do początku 2022 roku przez Nord Stream pompowano do Niemiec rocznie blisko 55 miliardów metrów sześciennych gazu. Po rozpoczęciu rosyjskiej inwazji na Ukrainę Niemcy, które przez dekady zasilały swój sektor przemysłowy obfitymi dostawami rosyjskiego gazu, zobowiązały się zlikwidować swój import tego surowca z Rosji do 2024 roku.
Kluczem do realizacji nowych inwestycji związanych z dostarczaniem gazu, są planowane pływające terminale LNG w Brunsbuettel, Stade, Wilhelmshaven, a także w Lubminie, gdzie znajduje się zakończenie Gazociągu Północnego.W planach są także kolejne nowelizacje prawa energetycznego, które mają pozwolić na przejęcie przez państwo od firmy ropy, gazu czy energii elektrycznej, jeśli będzie wymagało tego bezpieczeństwo narodowe, w tym ochrona życia obywateli.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych