Podczas debiutu w najlepszym czasie antenowym filmu dokumentalnego Colorful Portugal (Kolorowa Portugalia) na kanale UHD (CCTV4K) chińskiej telewizji China Central Television 6 września uczczono projekt w formule RPC+M dotyczący zasilania z użyciem kabli podmorskich o nazwie WindFloat Atlantic (WFA) realizowany przez Hengtong, poświęcając mu trzyminutowy materiał, który znalazł się wśród informacji o krajobrazie naturalnym Portugalii, normach społecznych oraz współpracy gospodarczej i kulturowej między Chinami a Portugalią.
Na tle inicjatywy rządu chińskiego „Pas i Droga” oraz Błękitnego Partnerstwa Chińsko-Portugalskiego Hengtong jako główny wykonawca zasilania z użyciem kabli podmorskich wykorzystał najnowocześniejszą technologię projektowania kabli z wykorzystaniem globalnych zasobów, łącząc siły z zespołami z różnych krajów i dokonując licznych przełomów technologicznych.
WFA, pierwsza na świecie częściowo zanurzona morska platforma do wytwarzania energii wiatrowej o całkowitej mocy zainstalowanej 25 MW w fazie pierwszej po uruchomieniu będzie wytwarzać energię, która zasili około 60000 gospodarstw domowych w Europie rocznie.
Przewiduje się, że do 2050 r. surowce odnawialne będą jedynym źródłem energii elektrycznej w Portugalii, zastępując paliwa tradycyjne. Dzięki silnej, systematycznie zrealizowanej zdolności do integracji Hengtong zamierza wnieść swój wkład w ideę zielonej energii na rzecz zrównoważonego rozwoju ludzkości.
Portugalia jest pierwszym krajem w Europie Zachodniej, który podpisał porozumienie w sprawie inicjatywy „Pas i Droga” z Chinami. Jako najbardziej wysunięty na zachód kraj europejski i pionier wieku odkryć Portugalia stanowi ważny ośrodek na styku lądowego i morskiego Jedwabnego Szlaku. Wsparcie inicjatywy „Pas i Droga” ze strony Portugalii ma duże znaczenie symboliczne.
W materiale dokumentalnym Cai Run, ambasador Chin w Portugalii popiera chińsko-portugalską współpracę gospodarczą i inwestycyjną, twierdząc że chińskie przedsiębiorstwa współpracują ze swoimi portugalskimi partnerami nie tylko w celach handlowych, ale również w celu uczenia się od siebie, co przyczynia się do wzajemnego uzupełniania się obu krajów.
W tym sensie Hengtong jest znaczącym przykładem. Oprócz realizacji projektu WFA, Hengtong nabył Alcobre, portugalskiego producenta przewodów i kabli w Ovar już w 2016 roku.
Rozszerzając zasięg ludzkich przedsięwzięć poza to, „gdzie kończy się ziemia, a zaczyna ocean” (werset autorstwa Luísa de Camoesa, portugalskiego poety narodowego) i poszukując zielonej energii z błękitnego oceanu, Hengtong nadaje „kolorowej Portugalii” własny odcień.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española