Zupełnie nowy rosyjski holownik wojskowy Kapitan Uszakow zatonął przy stoczniowym nabrzeżu. Jednostka miała stanowić ważne wzmocnienie Floty Północnej.
Oceaniczny holownik wojskowy Kapitan Uszakow przewrócił się przy nabrzeżu Stoczni Bałtyckiej w Petersburgu i zatonął. Jednostka miała zostać wkrótce odebrana przez armię i być ważnym wzmocnieniem Floty Północnej.
Kapitan Uszakow był – lub miał się stać – pierwszym holownikiem projektu 23470 we Flocie Północnej. Dwa takie statki pływają już w barwach Floty Czarnomorskiej, jedna we Flocie Pacyficznej. Kapitan Uszakow został zbudowany w stoczni w Jarosławiu, ale w Stoczni Bałtyckiej w Petersburgu był wyposażany.
Nie wiadomo dokładnie dlaczego doszło do jego zatopienia. Wiadomo jednak, że początkowo holownik zaczął się przechylać na sterburtę. Stocznia próbowała ustabilizować jednostkę, co się jednak nie powiodło. Finalnie w sobotę rano Kapitan Uszakow przewrócił się i zatonął. Odpowiednie służby wszczęły śledztwo karne, które ma ustalić, czy nie doszło do naruszenia przepisów bezpieczeństwa.
Służby informacyjne podały natomiast, że obyło się bez ofiar, a wysokość poniesionych strat jest dopiero ustalana. Możliwe jednak, że Rosjanie będą w stanie podnieść holownik i przywrócić go do sprawności. Może to jednak potrwać lata, jako że według oficjalnych informacji zalane zostały pomieszczenia maszyn pomocniczych i większość innych wewnątrz jednostki.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów