Trwa doposażanie największej w historii jednostki offshore – pływającego statku wydobywczo-magazynowego Prelude FLNG. W grudniu w koreańskiej Samsung Heavy Industries odbyło się już wodowanie kadłuba tego giganta należącego do Shella.
Prelude FLNG to pływająca stacja skraplania gazu ziemnego. Jednostka ma 488 metrów długości, 74 szerokości, waży około 600 tys. ton. i jest jednym z najdroższych projektów morskich w historii. Firma Shell przedstawia złożony i globalny proces budowy niezwykłego statku.
Obecnie trwają na nim prace wyposażeniowe, jednostka wejdzie do eksploatacji na złożach koło Australii w 2017 roku. Taki specjalistyczny statek będzie mógł roczne wytwarzać do 3,6 mln ton LNG. Według projektu, instalacja do skraplania gazu ziemnego zajmie tylko czwartą część powierzchni lądowego terminala o takiej wydajności. Koszt budowy "Prelude" szacuje się na około 8 mld funtów.
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędu od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią