gm24
SEA Europe, europejskie stowarzyszenie stoczni i wyposażenia morskiego poinformowało, że z zadowoleniem przyjęło europejską "zieloną" umowę jako bardzo ambitne zaangażowanie polityczne EU do 2050 r. Europa jest obecnie światowym liderem w dziedzinie kompleksowej budowy statków, a także produkcji sprzętu morskiego, w tym złożonych produktów.
Statki budowane lub modernizowane w Europie, a także innowacyjny i złożony sprzęt, systemy i technologie produkowane w Europie odgrywają zasadniczą rolę w pomaganiu globalnej żegludze w wypełnianiu jej zobowiązań środowiskowych i klimatycznych.
„Zielony układ dla Europy oferuje interesujące wyzwania i ogromne możliwości dla europejskich stoczni i przemysłu wyposażenia morskiego. Pozwoli to na zwiększenie globalnej konkurencyjności, przyczyniając się jednocześnie do realizacji ambitnych celów Komisji i budowy zrównoważonej gospodarki dla Europy. W tym celu zdecydowanie zachęcam Komisję Europejską do ścisłej współpracy z SEA Europe w zakresie opracowania i wdrożenia zielonego porozumienia ”. podkreślił Sekretarz Generalny SEA Christophe Tytgat.
Aby przekształcić transport wodny w neutralny dla klimatu tryb transportu, niedawno wybrane współprogramowane partnerstwo na rzecz zeroemisyjnego transportu wodnego będzie niezbędnym instrumentem, ponieważ umożliwi sektorowi wodnemu dalsze zwiększenie inwestycji w badania i rozwój innowacyjnych produktów, przyjaznych dla klimatu. „W tym celu kluczowe jest, aby współprogramowane partnerstwo miało wysoki budżet”, podkreślił Pan Tytgat.
SEA Europe jest również zdania, że alternatywne rozwiązania ETS dla żeglugi mogą zapewnić więcej zachęt do korzystania z europejskiego przemysłu stocznowego.
SEA Europe reprezentuje blisko 100% europejskiego przemysłu stoczniowego w 16 krajach, obejmując produkcję, konserwację, naprawę i przebudowę wszystkich rodzajów statków i konstrukcji pływających, zarówno komercyjnych, jak i morskich, w tym pełny łańcuch dostaw z różnymi producentami systemów morskich, materiałów wyposażenia i usług.
Więcej informacji można znaleźć na stronie www.seaeurope.eu
Stena Line zwiększy pojemność ładunkową o 30% na dwóch swoich statkach
Ostatni duński lodołamacz idzie pod młotek
Cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego w Remontowa Shipbuilding S.A.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem