PMK
Korpus inżynierów amerykańskiej armii udzielił zgody Unified Command (UC) na plan budowy bariery ochronnej środowiska (EPB) wokół uziemionego samochodowca Golden Ray przed jego rozbiciem sekcje i usunięciem.
Plan budowy bariery został opracowany we współpracy z właścicielami statku i ma na celu ochronę środowiska przed zanieczyszczeniami i odpadami.
Rozpoczęcie budowy EPB planowane jest za około dwa tygodnie. Budowa będzie wymagała wbijania pali w ciągu dnia, co zgodnie z ujednoliconym poleceniem spowoduje hałas budowlany.
- Nie ma sposobu na usunięcie jednostki bez robienia hałasu - powiedział Kevin Perry z Gallagher Marine Systems. - Hałas związany z konstrukcją EPB będzie ograniczony do godzin dziennych. Doceniamy cierpliwość wszystkich osób w zakresie poziomu hałasu, ponieważ pracujemy nad usunięciem wraku tak szybko i bezpiecznie, jak to możliwe ”.
Wykonawcy usuną wrak za pomocą pływającego dźwigu VB-10 000 po przecięciu kadłuba dużym łańcuchem diamentowym. Planuje się wykonać siedem cięć i usunąć osiem dużych sekcji.
Każda sekcja Golden Ray, ważąca około 2 700 do 4 100 ton, zostanie podniesiona przez VB-10 000 na barkę, a następnie przetransportowana do certyfikowanego zakładu recyklingu w celu dalszego demontażu. Każde pojedyncze cięcie zajmie około 24 godzin.
Operacja usunięcia wraku następuje po tym jak z jednostki usunięto całe paliwo w zeszłym miesiącu. Podczas odciążania pracownicy ratownictwa i nurkowie uzyskali dostęp do 26 zbiorników paliwa wewnątrz Golden Ray, aby przepompować paliwo do barki w celu prawidłowej utylizacji. Gdy niektóre zbiorniki były zanurzone, można było do nich dotrzeć jedynie poprzez zjazdy na linach i przeprowadzanie operacji nurkowania wewnątrz wraku. Wnętrze zbiorników przemyto następnie parą w celu usunięcia resztek paliwa, które zebrano i przeniesiono do pojemników.
Unified Command poinformowało, że usunięto ponad 320 000 galonów mieszaniny oleju i wody. Instytucja kontynuuje jednak dochodzenie kryminalistyczne w celu ustalenia dokładnej ilości paliwa na pokładzie w momencie zdarzenia i ilości rozładowanej.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów