Dobiegają końca prace prowadzone przez Zamet Industry S.A. na wybrzeżu Morza Bałtyckiego w Gdyni, realizowane w ramach zawartego w lutym ubiegłego roku kontraktu z ThyssenKrupp Industrial Solutions AG (Niemcy). Zgodnie z nim Zamet Industry S.A. wykonał oraz zmontował ważące ponad 2000 ton portowe urządzenie załadowcze zwane shiploader’em.
Shiploader ma 150 metrów długości, 10 metrów szerokości i 50 metrów wysokości. Maszyna służy do załadunku rudy żelaza i będzie w stanie załadować w ciągu godziny około 11 000 ton tego surowca. Finalnie urządzenie trafi do firmy LKAB w porcie Narwik w Norwegii.
W ramach kontraktu Zamet Industry S.A. wykonała oraz zmontowała shiploader’a na zamówienie Thyssenkrupp Industrial Solutions AG. Wartość kontraktu to 5,7 mln euro. Konstrukcja stalowa urządzenia wytwarzana była w należącym do Zametu zakładzie „Mostostal Chojnice”. Z uwagi na wielkość maszyny, cała operacja scalania konstrukcji była wykonywana na wybrzeżu Morza Bałtyckiego. Zamet Industry S.A. wykonał maszynę w oparciu o dokumentację projektową otrzymaną od Thyssenkrupp Industrial Solutions BU Resource Technologies OU Mining-Rohrbach. Przeprowadzone w czerwcu bieżącego roku próby ruchowe urządzenia zakończyły się sukcesem. Obecnie trwają prace związane z przygotowaniem maszyny do załadunku na środek transportu morskiego.
---
Zamet Industry S.A. posiada wieloletnie doświadczenie w produkcji wielkogabarytowych konstrukcji stalowych, a także urządzeń i maszyn wykorzystywanych w różnych sektorach przemysłu. Poza konstrukcjami dla odbiorców z branży podmorskiego wydobycia ropy i gazu, oferta spółki obejmuje m.in. wykonawstwo szerokiej gamy urządzeń do przeładunku wielu typów surowców. Wyprodukowane przez Zamet urządzenia pracują na statkach, w portach, kopalniach i fabrykach, zarówno u kontrahentów krajowych jak i zagranicznych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii