PMK
Wczoraj (08.12) w Szczecińskim Parku Przemysłowym została położona stępka pod budowę luksusowego jachtu.
To pierwsza jednostka od czas upadku Stoczni Szczecińskiej Nowa, która zostania zwodowana z pochylni Wulkan. Kadłub budowanego statku będzie miał 70 m długości.
- Dotychczas w Szczecińskim Parku Przemysłowym wodowano statki, ale były to niewielkie konstrukcje i robiono to za pomocą dźwigu - mówi Grzegorz Huszcz, prezes SPP, na łamach Radia Szczecin. - Były to statki, których ciężar wodowaniowy pozwalał na wodowanie przy pomocy suwnicy. Takie wydarzenia stale mają tu miejsce. Natomiast ten statek, to pierwsza jednostka po wielu latach, której nie da się zwodować w ten sposób, ze względu na jego gabaryty i ciężar. Musi być on klasycznie zwodowany, czyli z pochylni zjechać do wody - tłumaczy Huszcz.
Tereny postoczniowe są obecnie zarządzane przesz SPP. Ostatnie klasyczne wodowanie odbyło się tam w 2009 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej