pc
Gunnar K już na wodzie. Wodowanie częściowo wyposażonej jednostki odbyło się w Gdańsku w piątek. Stocznia Safe wyprodukowała ją na zamówienie Norwegów.
Wodowanie podzielono na dwa etapy. Początkowo statek znajdował się w pływającym doku, który następnie zanurzono na odpowiednią głębokość. Kolejnym etapem było bezpieczne wyholowanie jednostki na wodę.
Sejner powstał na zamówienie stoczni Larsnes Mekaniske Verksted AS. Jednostka o numerze budowy 60 ma 38,65 m długości, 9,25 m szerokości oraz 5,05 m zanurzenia. Znajdzie się tam sześć zbiorników na chłodzoną wodę morską (RSW), w pięciu z nich będzie można przewozić żywe ryby. Łączna pojemność tych zbiorników to ok. 420 m3. Na statku rybackim będą także cztery pojedyncze i trzy dwuosobowe kabiny dla 10 członków załogi.
Statek Gunnar K zaprojektowało biuro konsultingowe Naval Consult z Måløy. Firmy z regionu Sunnmøre natomiast będą podwykonawcami oraz dostawcami.
Armator Kristoffersen Fiskebåt AS ma otrzymać jednostkę pod koniec tego roku. Będzie jednym z najnowocześniejszych statków tego typu.
Jednostkę według tego samego projektu w sierpniu przekazała Stocznia Wisła. Sander Andre również powstał na zamówienie stoczni Larsnes Mekaniske Verksted AS. Trafił do armatora Mirsel AS.
Safe Co LTD powstała w 1995 roku. Firma działa aktywnie w kraju i zagranicą, głównie we Francji i w Niemczech. Zajmuje się m.in. budową statków, stalowych konstrukcji mostów, jak również konstrukcji dla przemysłu offshore, chemicznego oraz petrochemicznego.
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich