W czwartek, 14 maja 2015 roku o godzinie 11.00 w stoczni Remontowa Shipbuilding, należącej do grupy kapitałowej Remontowa Holding odbędzie się uroczyste otwarcie nowej linii montażu statków wraz z nowoczesną suwnicą bramową.
Remontowa Shipbuilding założona została w 1945 roku. Stocznia posiada bogatą tradycję, a co za tym idzie doświadczenie w budowie statków różnych typów. W ciągu siedemdziesięciu lat swej działalności stocznia zbudowała blisko 1000 nowoczesnych statków dla armatorów z całego świata.
Dziś 70-cio letnia jubilatka jest największą stocznią produkcyjną w Polsce.
Aktualnie, równocześnie budowanych jest 18 statków różnego typu takich jak: statki do obsługi morskiego przemysłu wydobywczego, promy pasażersko– samochodowe, statki towarowe, niszczyciel min oraz żaglowiec. Różnorodność oraz mnogość jednocześnie realizowanych projektów spowodowała konieczność unowocześnienia infrastruktury oraz podjęcia nowych inwestycji. Jedną z nich jest nowa linia montażu statków. Nowy ciąg technologiczny umiejscowiony równolegle do eksploatowanej już od kilku lat pierwszej linii montażowej, będzie funkcjonował niezależnie od niej. Przeznaczony jest do montażu i przesuwania jednostek pływających z możliwością wodowania statków do 130 m długości. Zwiększenie ilości budowanych równocześnie jednostek ułatwi samojezdna suwnica bramowa. Suwnica wyposażona jest w hydrauliczny system kompensacji drgań, który stabilizuje ją nawet podczas ruchu na nierównym podłożu. Dopuszczalne obciążenie robocze suwnicy wynosi 300 t. Urządzenie może być eksploatowane w temperaturze od -20o C do +40o C również w nocy, dzięki własnemu oświetleniu
Aktualnie Remontowa Shipbuilding S.A. jest jednym z najpopularniejszych pracodawców na Pomorzu. Wypełniony do końca 2016 roku portfel zamówień daje zatrudnienie ponad dwóm tysiącom pracowników stoczni oraz firm z nią kooperujących. Nowa inwestycja zapewni nie tylko utrzymanie produkcji na dotychczasowym poziomie ale również zwiększy możliwości produkcyjne stoczni oferując wzrost zatrudnienia mieszkańcom Trójmiasta.
Rina zatwierdza pierwszy tankowiec, który przekroczy IMO 2050 spalając paliwa kopalne
Damen Maaskant oferuje przyszłościowe rozwiązanie dla rybaków w postaci trawlera 2607
Maersk prezentuje projekt pierwszego kontenerowca napędzanego zielonym metanolem
Flint Systems opracowuje symulator spawania w VR dla PSSE
Modułowy system uszczelniający Roxtec
Znów rekord. Największy kontenerowiec wchodzi do służby we wtorek