Władze południowokoreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) potwierdziły prowadzenie rozmów w sprawie nowego zamówienia, opiewającego na sumę 1,7 mld dolarów.
Kontrakt ma zawierać budowę 11 nowych kontenerowców dla europejskiego armatora. Prawdopodobnie będą to jednostki o nośności powyżej 20 tys. TEU. Władze DSME nie chcą jednak obecnie zdradzić, kim jest tajemniczy kontrahent. Prawdopodobnie chodzi o duńską grupę A.P. Moller–Maersk Group, właściciela armatorów Maersk Line, MCC Transport i Safmarine.
W najbliższym czasie ma dojść do zakończenia rozmów, gdyż kontrakt jest bliski finalizacji – twierdzą przedstawiciele DSME. Wtedy też do wiadomości publicznej zostaną podane szczegóły zamówienia.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza