Władze południowokoreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) potwierdziły prowadzenie rozmów w sprawie nowego zamówienia, opiewającego na sumę 1,7 mld dolarów.
Kontrakt ma zawierać budowę 11 nowych kontenerowców dla europejskiego armatora. Prawdopodobnie będą to jednostki o nośności powyżej 20 tys. TEU. Władze DSME nie chcą jednak obecnie zdradzić, kim jest tajemniczy kontrahent. Prawdopodobnie chodzi o duńską grupę A.P. Moller–Maersk Group, właściciela armatorów Maersk Line, MCC Transport i Safmarine.
W najbliższym czasie ma dojść do zakończenia rozmów, gdyż kontrakt jest bliski finalizacji – twierdzą przedstawiciele DSME. Wtedy też do wiadomości publicznej zostaną podane szczegóły zamówienia.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej