Expom, lider produkcji żurawików szalupowych według towarzystwa kwalifikacyjnego DNV, teraz stawia na produkcję dźwigów morskich. Fabrykę spółki opuściły właśnie kolejne dwa łamane dźwigi Knuckleboom, w których zastosowano zaawansowane rozwiązania antykorozyjne.
W ciągu ostatniego roku w Expom S.A., firmie położonej niedaleko Gdańska specjalizującej się w produkcji wielkogabarytowych konstrukcji stalowych, wyprodukowano na zlecenie klientów ze Skandynawii 10 dźwigów teleskopowych, prostych oraz przegubowych. Kolejne cztery maszyny są w przygotowaniu.
Najbardziej wymagającą była pierwsza z maszyn – wielkogabarytowy dźwig teleskopowy HSC 700. Jednostka o wadze 55 ton, wysokości 40 metrów i udźwigu 18 ton. Dziś dźwig ten pracuje w dalekim Dubaju.
Dźwigi knuckleboom wyróżniają się specjalnymi zabezpieczeniami przed kolizją i nadmiernymi przeciążeniami oraz zaawansowanymi rozwiązaniami antykorozyjnymi. Jednostki wyposażone są w system zdalnego sterowania oraz szereg udogodnień zwiększających komfort obsługi. Posiadają układy hydrauliki siłowej i elektryczne oraz systemy elektroniczne. Umożliwia to ich sprawne funkcjonowanie nawet w ekstremalnych warunkach. Każdy produkt opuszcza Expom po wnikliwych testach oraz certyfikacji pod okiem międzynarodowych jednostek (jak np. DNV czy ABS).
Spółka specjalizuje się w produkcji prototypowej, dlatego każdy kolejny dźwig powstaje przy dużym udziale biura technologiczno-konstrukcyjnego. Ukończone dźwigi każdorazowo poddawane są zarówno testom obciążeń statycznych, jak i dynamicznych, co pozwala przewidywać i od razu rozwiązywać ewentualne problemy związane np. z hałasem czy z drganiami. Dźwigi produkowane w Kurzętniku nieopodal Gdańska, trafiają do krajów skandynawskich, USA czy Emiratów Arabskich.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej