Konstrukcje stalowe wchodzące w skład tego projektu ważą łącznie 2000 ton i będą częścią ogromnej inwestycji infrastrukturalnej miasta Göteborg mającej na celu poprawę przepustowości ruchu pieszego, drogowego i kolejowego.
W ramach projektu powstaną nowe kładki pieszo – rowerowe, mosty, drogi oraz tunel pod kanałem Göta Älv. Udział Vistalu w tej inwestycji to dostawa 3 mostów kolejowych, ok. 1 kilometra kładek pieszo-rowerowych oraz prace montażowe i antykorozyjne na budowie. Każdy z obiektów to konstrukcja wyjątkowa.
Jeden z mostów kolejowych dostarczony będzie do Szwecji samochodami w 4 wielkogabarytowych elementach (waga każdego z elementów to 90 ton), kolejny most kolejowy to ogromna przestrzenna konstrukcja kratownicowa o wysokości i szerokości 10 metrów, która dostarczona będzie drogą morską już tej jesieni.
Najciekawszym obiektem z całego projektu jest trzeci z mostów kolejowych – obrotowy. Będzie to konstrukcja wykonana w całości o łącznej wadze 350 ton i długości 72 metrów, dla której Vistal przed dostawą (drogą morską) wykona na nabrzeżu w Gdyni specjalistyczne testy mające na celu weryfikację prawidłowego działania systemu hydraulicznego. Podczas testów na konstrukcji wsporczej i przy użyciu 60 tonowego mechanizmu Vistal wykona obrót mostu 90⁰. Mostem tym poprowadzony zostanie ruch kolejowy przez kanał Göta Älv.
Nadzór nad realizacją całego projektu prowadzi nowa spółka w grupie Vistal – Vistål AB, z siedzibą w Göteborgu
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich