ew
Podczas tegorocznych targów Monaco Yacht Show, stocznia Sunreef Yachts ogłosiła budowę 49M Sunreef Power, czyli 49-metrowego jachtu, będącego największym luksusowym katamaranem na świecie. W ostatnich dniach do portfolio zamówień gdańskiej stoczni dołączył także dwukadłubowy superjacht 110 Sunreef Power. Dostawę tej budowanej na zamówienie jednostki o długości blisko 33,5m zaplanowano na drugą połowę 2021 roku.
Koncept czteropokładowego katamaranu zaprojektowanego przez Sunreef Yachts zainspirowany jest światem luksusowej motoryzacji. Zakwaterowanie dla 8 gości obejmie 3 obszerne kabiny oraz strefę właścicielską z dostępem do prywatnego tarasu. Na zewnętrzne strefy wypoczynkowe 110 Sunreef Power składają się także pokład słoneczny z jacuzzi i barem, taras dziobowy oraz kokpit rufowy, z którego przechodzi się do wielkiego salonu.
Jacht napędzany dwoma silnikami MTU o mocy 1361 KM obsługiwać będzie 9-osobowa załoga. Garaż 110 Sunreef Power pomieści ponton, dwa duże skutery wodne oraz szeroki wybór zabawek wodnych.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO