Stena Line rozszerza swoją działalność w Europorcie. We współpracy z władzami holenderskiego portu uczestniczy właśnie w inwestycji, dzięki której możliwe będzie dalsze zwiększenie przepływu ładunków pomiędzy Europą kontynentalną a Wielką Brytanią.
Zgodnie z planem, w rotterdamskim porcie powstać ma kolejne stanowisko do cumowania statków. Jest to jeden z elementów wartych 27 milionów euro inwestycji, które przewidziane są w tym ważnym ośrodku portowym. Dodatkowe nabrzeże jest niezbędne m.in. ze względu na stale rosnącą wielkość przewozów frachtowych pomiędzy Holandią a Wielką Brytanią. Rosnący wolumen można obserwować od 2008 r., kiedy miało miejsce załamanie rynku. Od tamtej pory notowany jest ciągły progres, a dalsze prognozy dotyczące ruchu są również obiecujące.
Drugie stanowisko w Europorcie będzie miało długość 212 metrów oraz 6 metrów głębokości. Całość ma być gotowa już na początku 2017 r.
- Jesteśmy zadowoleni z rozwoju drugiego nabrzeża w tym porcie oraz naszych tras do Harwich i Killingholme. Wierzymy w przyszłość Europortu jako silnego hubu frachtowego na Morzu Północnym i zobowiązujemy się do rozwoju terminalu w ramach długoterminowego planu inwestycyjnego - powiedziała Annika Hult ze Stena Line.
W tej chwili pomiędzy Holandią (porty Hoek van Holland i Europort) a Wielką Brytanią (Harwich i Killingholme) pływa siedem statków należących do Stena Line. Każdego roku na trasach tych przez popularnego armatora przewożonych jest 675 tysięcy pasażerów, 130 tysięcy pojazdów oraz 440 tysięcy jednostek cargo.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii