Ministerstwo Skarbu Państwa ponownie ogłosiło aukcję, której celem jest zbycie udziałów spółki Chłodnia Szczecińska. Aukcja odbędzie się w 19 czerwca. To już kolejna próba sprzedaży spółki.
Na sprzedaż wystawiono 6 840 udziałów, stanowiących 44,69 proc. kapitału zakładowego spółki. Cena wywoławcza pakietu udziałów wynosi 3 071 433,60 zł. Cena wywoławcza za jeden udział wynosi 449,04 zł.
Jak na razie próby sprzedaży chłodni kończą się fiaskiem. Poprzednia aukcja, która miała się odbyć 22 maja została odwołana, bo do udziału w licytacji nikt się nie zgłosił. Cena wywoławcza jednego udziału była wówczas wyższa i wynosiła 516,67 zł, za całość pakietu trzeba było zapłacić ponad 3,5 mln zł. Z nieoficjalnych źródeł wiemy, że zainteresonaniem nabycia udziałów spółki przejawiało Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowe „Port Rybacki Gryf”, również dysponujące chłodnią. „Port Rybacki Gryf” mieści się w pobliżu chłodni stojącej na terenie portu, więc bliskie położenie obu kompleksów było dobrym argumentem przemawiającym za wykupieniem pakietu.
Chłodnię Szczecińską zbudowano prawie 50 lat temu i dostosowanie jej do obenych technologii jest niezywkle kosztowe. Wówczas była to największa chłodnia w kraju, teraz ma swoich konkurentów. Do decyzji o sprzedaniu udziałów przyczyniają się więc wysokie koszty eksploatacji, powstanie nowoczesnej chłodni Gryf jak również otwarcie chłodni w Gdańsku.
Chłodnia Szczecińska świadczy usługi magazynowania, składowania i przechowywania produktów mrożonych. Powierzchnia składowa chłodni wynosi 13 000 ton, tempera składowania – 20 st.C, z możliwościa zamrożenia do – 30 st.C. W chłodni pracują aktualnie 44 osoby.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej