• <
BOTA_TECHNIK_MEGA

Sighvatur już gotowy. Stocznia ALKOR zakończyła remont islandzkiego longlinera

Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Sighvatur już gotowy. Stocznia ALKOR zakończyła remont islandzkiego longlinera
Sighvatur już gotowy. Stocznia ALKOR zakończyła remont islandzkiego longlinera - GospodarkaMorska.pl

pc

18.06.2018 Źródło: własne

Sighvatur GK 57 przekazany armatorowi. W sobotę po zakończonym remoncie jednostka wypłynęła z Gdańska do Islandii. W stoczni ALKOR zmieniła się nie do poznania.

Islandzki longliner Sighvatur GK 57, dawniej m/v Saevik GK 257, został m.in. przedłużony o ponad 5 m dzięki zamontowaniu specjalnej wstawki śródokręcia o długości 4,635 m oraz przedłużeniu rufy. Na dziobie i rufie dobudowano nadbudówki, a pokłady ochronne statku podwyższono. Gruntownie wyremontowano także jego wnętrze.

Po przedłużeniu longliner dla islandzkiego armatora VISIR ehf ma 48,2 m długości oraz 8 m szerokości. Na jego pokładzie zmieści się 400 skrzyń na świeżą rybę o pojemności 460 l każda, które w ładowni będą ustawiane w cztery warstwy. Dzięki specjalnym zabezpieczeniom ładunek nie będzie się przesuwał podczas rejsu. Statek został także wyposażony w linę o długości aż 36 km. Na niej co półtora metra zawieszonych jest łącznie 24 000 haczyków na przynętę.

Sighvatur GK 57 to 13. statek dla Islandczyków, który został przebudowany w stoczni ALKOR.

Współpraca z Islandczykami dla Stoczni ALKOR rozpoczęła się w 2007 r. Wyremontowano tam i przebudowano następujące statki: Ljosafell SU 70 ( Lodnovinnslan hf, 2007/2008), Drangavik VE 80 (Vinnslustöðin, 2008), Norma Mary H 110 (Samherji hf, 2011/2012), Gudmundur VE 29 (Isfelag hf, 2013), Helga Maria AK 16 (HB GRANDI hf, 2013), Malmey SK 1 (Fisk Seafood ehf, 2014), Fjölnir GK157 (VISIR ehf, 2015), Beitir NK 123 (Sildarvinnslan hf, 2015), Blaengur NK 125 (Sildarvinnslan hf, 2016), Thot (Icelandic Coast Guard, 2016), Hamar SH 224 (Kristinn J. Friðþjófsson ehf, 2017), Stormur HF 294 (Stormur Seafood hf, 2016/2017).

ALKOR  wykonuje wszelkiego rodzaju prace remontowe, zarówno bieżące, jak i klasowe, a także przebudowuje i przedłuża statki. To jedna z nielicznych  w kraju stoczni remontowych wyposażona we własny pływający dok. Ma on 155 m długości, 24,7 m szerokości pomiędzy basztami, a jego udźwig wynosi 8 000 t.

Od momentu założenia firmy w 1989 r., wyremontowała ona i przebudowała prawie 800 statków różnych typów i bander, w tym m.in. polskie, norweskie, brytyjskie, holenderskie, niemieckie czy greckie.

Źródło:
własne

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 33055,00 $ tona 0,39% 16 cze
 Cynk 2972,00 $ tona -0,47% 16 cze
 Aluminium 2454,00 $ tona -0,16% 16 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.