• <
ALFA_LAVAL_TOP_2021

Rozpoczęła się budowa nowoczesnego promu do obsługi trasy Dover-Calais. DFDS świętuje

Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Rozpoczęła się budowa nowoczesnego promu do obsługi trasy Dover-Calais. DFDS świętuje
Rozpoczęła się budowa nowoczesnego promu do obsługi trasy Dover-Calais. DFDS świętuje - GospodarkaMorska.pl

W chińskich zakładach AVIC Weihai Shipyard rozpoczęła się budowa kolejnego nowoczesnego promu klasy E-Flexer, budowanego na zamówienie Stena RoRo. Jest to egzemplarz, który docelowo będzie eksploatowany przez DFDS. Znamy już jego nazwę.

Jednostka, której budowę oficjalnie rozpoczęto w ubiegłym tygodniu od położenia stępki, jest już piątym promem serii E-Flexer, który na zlecenie Stena RoRo powstaje w chińskiej stoczni. Po zakończeniu budowy nie trafi on jednak do Stena Line, ale do innego giganta branży promowej w Europie. Zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami, piąty E-Flexer będzie eksploatowany przez DFDS. W uroczystości, która odbyła się w Chinach, poza władzami stoczni, udział wzięli też przedstawiciele firm Stena RoRo oraz właśnie DFDS.

Firma DFDS będzie korzystała z promu na zasadzie długoterminowego czarteru, obowiązującego przez 10 lat. DFDS zagwarantowało sobie prawo jego pierwokupu. Armator już dawno podjął decyzję dotyczącą zagospodarowania statku - po zakończeniu budowy będzie służył on do obsługi bardzo popularnego serwisu Dover-Calais.

Co ciekawe, firma DFDS ogłosiła już, jak statek, który będzie pływał na linii łączącej Francję i Anglię, zostanie nazwany. Zostanie on ochrzczony jako Côte d’Opale. Taką nazwę nosi też część francuskiego wybrzeża, które przewoźnik nazwał jednym z najpiękniejszych wybrzeży w Europie.

Nowa jednostka, której budowa już trwa, została dostosowana specjalnie do obsługi krótkiej trasy pomiędzy Dover a Calais. Będzie ona miała 214 metrów długości i będzie mogła przyjąć na pokład 1000 pasażerów oraz członków załogi. Będzie też dysponowała powierzchnią ładunkową o długości 3100 metrów, przeznaczoną do przewozu ładunków. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, statek zadebiutuje na trasie pomiędzy Francją a Wielką Brytanią za niecałe dwa lata. Dostawę przewidziano w czerwcu 2021 r.

Warto wspomnieć, że pierwszy z powstających promów serii E-Flexer jest już prawie gotowy. Już na początku przyszłego roku ma on dołączyć do floty Stena Line, gdzie będzie obsługiwał połączenie Dublin-Holyhead. Kolejne dwa promy będą dla szwedzkiego operatora obsługiwać połączenie Liverpool-Belfast. Stena RoRo zamówiła dotąd osiem promów E-Flexer. Poza firmą Stena Line i DFDS, będzie z nich korzystać również Brittany Ferries.

Źródło:
promyskat.pl

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 27696,00 $ tona 0,79% 14 kwi
 Cynk 2789,00 $ tona 1,27% 14 kwi
 Aluminium 2297,00 $ tona 0,83% 14 kwi
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.