Amerykański armator Royal Caribbean (RCC) złożył zamówienie na piąty wycieczkowiec klasy Quantum. Zbuduje go niemiecka stocznia Meyer Werft. Statek będzie mógł pomieścić 4,1 tys. pasażerów i ma być oddany do użytku jesienią 2020 roku.
Armator ma w swojej flocie już dwie jednostki klasy Quantum. Najnowsza z nich to Anthem of the Seas, który został zwodowany 21 lutego 2015 roku. Obecnie RCC prowadzi budowę trzech nowych wycieczkowców – Ovation of the Seas (ma być ukończony w 2016 roku) oraz dwóch, które nie otrzymała jeszcze nazwy. Oba statki będą prawdopodobnie obsługiwały rejsy z Chin.
- Zamówienie nowych jednostek to jasne świadectwo, że poprzednie nasze statki lasy Quantum okazały się sukcesem – skomentował Richard D. Fain, prezes RCC. W związku z budową statków wzrosną znacząco wydatki armatora. Przez najbliższe 5 lat wyda on bowiem około 7,8 mld dolarów.
Statki klasy Quantum mają opinię najbardziej zaawansowanych technologicznie statków pasażerskich. Oferują mnóstwo usług zapewniających bezpieczeństwo i komfort swoim pasażerom, m.in połączenie internetowe na pełnym morzu, szybkie wejście na pokład oraz możliwość śledzenia bagażu przez klientów na każdym odcinku ich podróży.
W najnowszych modelach statków goście będą mieli do dyspozycji prawdziwe perły technologiczne: "RipCord by iFLY", czyli pierwszą w historii okazję do uprawiania spadochroniarstwa na pełnym morzu, "North Star"- specjalnie przystosowaną gondolę pozwalającą podziwiać widoki z wysokości kilku pięter nad statkiem, "SeaPlex" , największy kompleks sportowy i wypoczynkowy na morzu, oraz "Bionic Bar"- obsługiwany przez barmanów-robotów. Statki wyposażone będą również w wirtualne balkony: 80-calowe ekrany LED-owe, pozwalające podziwiać krajobraz morski w rzeczywistym czasie.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii